Ik wil een olie koeler plaatsen op mijn bami-semiautomaat.
Ik heb wat rond gepraat, en het blijkt dat het debiet van oliepompjes nogal kan verschillen.
Een standaard (honda) blokje levert dan beijvoorbeeld 100%, een automaat blokje (Honda) 185%. Op
internet zie je ook wel aanbiedingen voor pompjes die wel 300% leveren. Het relatieve vermogen van
een pompje is wordt dan aangegeven door een getal op het dekplaatje van de pomp. (bv 185)
Ik dacht even snel het getal te checken op mijn semi blok, maar daar is het weer net watn anders (want chinees)
Op het oliepompje staat aangegeven 'HX'. Op een vergelijkbaar (sloop) blok staat alleen 'H'.
iemand een idee waar die aanduidingen voor staan?
Verder dacht ik het koelertje lager te plaatsen dan de cylinderkop. Dan is het koelertje altijd vol. (loopt niet leeg als
de motor uit staat) en is er geen last van uitgestelde smering bij het starten.
Iemand die vindt dat dit een slecht idee is? Ik denk dat ik het risico van steenslag en schade aan de koeler wel kan minimaliseren.