Page 1 of 2

uitlaat c50/c70

PostPosted: Mon Mar 19, 2012 8:58 pm
by knorrepot
Heeft iemand ervaring met een standaard (imitatie) uitlaatje voor een c50/c70 op zijn 50/70 cc viertakthonda? Ik weet dat ze goedkoop zijn, en erg stil, maar ik ben benieuwd of ze het blokje qua vermogen erg knijpen of niet? Ik rijd met 50cc, dus ik heb alle stukjes peekaa die ik kan vinden/behouden hard nodig.
Weet iemand uit ervaring of er een merkbaar vermogen-verschil is wanneer je een standaard imitatie c50/c70 uitlaatje gebruikt, of iets sportievers/zelf gelast/open en met herrie?

Re: uitlaat c50/c70

PostPosted: Mon Mar 19, 2012 9:26 pm
by Reinier
roesten snel weg is mijn ervaring, ik heb nu een ori 70 cc fluisteruitlaat en die doet het al een jaar!
die imi rotzooi moest ik elke 2/3 maanden vervangen...

Re: uitlaat c50/c70

PostPosted: Tue Mar 20, 2012 12:31 pm
by NIX
De imi's zijn behoorlijk geknepen. Als de bocht in de demper overgaat, vernauwt de bocht zich eerst nog flink om als dun pijpje verder te gaan. Aan het eind is het dunne pijpje samen geknepen tot soms 2 gaatjes en soms min of meer gewoon dicht. Ik zaag de bocht na de las van de demper los, dan valt de vernauwing er ook uit. Met teruglassen de boel eerst monteren en hechten, je ziet dat de pasvorm dan ook 100% toeneemt. Zorg ook dat je de uitneembare einddemper vol gaten boort, die houdt ook behoorlijk in met maar 2 of 4 gaatjes waar het gas door naar buiten moet. Je kunt hem ook weglaten, maar dan ben je een provincie verder nog hoorbaar.

Re: uitlaat c50/c70

PostPosted: Tue Mar 20, 2012 1:14 pm
by Reinier
Wel mooi geluid... Als je de demper eruit schroeft.. (A)

Re: uitlaat c50/c70

PostPosted: Tue Mar 20, 2012 7:03 pm
by knorrepot
kijk, dat wilde ik precies weten. Heb er zelf nooit een opengeslepen, dus ben blij wat te weten. Ik denk dat ik hetzelfde ga doen. En een provincie verder mogen ze best meegenieten. Helemaal recht past hij er toch net niet onder, dus dan pas ik dat gelijk aan.

Re: uitlaat c50/c70

PostPosted: Tue Mar 20, 2012 9:14 pm
by irmin
knorrepot wrote:kijk, dat wilde ik precies weten. Heb er zelf nooit een opengeslepen, dus ben blij wat te weten. Ik denk dat ik hetzelfde ga doen. En een provincie verder mogen ze best meegenieten. Helemaal recht past hij er toch net niet onder, dus dan pas ik dat gelijk aan.


Neem een c90 uitlaat.
Zal hetzelfde kosten en die moderne dingen hebben een iets dikkere bocht dan de c50 uitlaat.

Re: uitlaat c50/c70

PostPosted: Tue Mar 20, 2012 11:36 pm
by knorrepot
ja da's best een goed idee, maar zou dat passen op een 50 of 70 cilinderkop? Denk dat ik maar eens naar de winkel ga.

Re: uitlaat c50/c70

PostPosted: Wed Mar 21, 2012 1:00 am
by NIX
Aansluiting op de kop is gelijk.

Re: uitlaat c50/c70

PostPosted: Wed Mar 21, 2012 9:41 pm
by knorrepot
echt waar? is een uitlaat-aansluiting van een 50, 70 en 90 cc allemaal even groot? Da's makkelijk.

Re: uitlaat c50/c70

PostPosted: Thu Mar 22, 2012 3:55 pm
by NIX
Yep. Alleen de Dikke Harrie blokken zijn iets anders.