Page 1 of 1

kabelboom kleurtjes ed aansluiten

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 5:00 pm
by andor
ik ben bezig een bami blokje in te bouwen
maar er zit nogal een berg electronica aan geprutst.
graag wil ik de hele berg eraf gooien en opnieuw opbouwen zonder onzin als alam en starten met afstandbediening.
weet iemand waar ik de info kan vinden van alle kleuren kabels ed.

Re: kabelboom kleurtjes ed aansluiten

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 5:48 pm
by jerzeek
wat voor blokje heb je?

Re: kabelboom kleurtjes ed aansluiten

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 6:01 pm
by andor
ik heb intussen zelf al het een en ander gevonden waar ik mee kan gaan stoeien

alle extra info blijft welkom

http://324358.forumromanum.com/member/f ... ioxid.html

http://www.rpmfactor.com/motorzone/ATV_110manual.pdf

http://www.daxforum.be/faq/motor---kabe ... a-dax.html

Re: kabelboom kleurtjes ed aansluiten

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 6:04 pm
by andor
staat eigelijk geen merknaam oid op het blok
het komt van een kleine quad.
110cc
vooruit neutraal achteruit automaat
startmotor (boven gemonteerd)
en dus helaas een of ander alarm aftanbediening start onzin puzzle

Re: kabelboom kleurtjes ed aansluiten

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 10:02 pm
by Mike
Ik heb zelf een Lifan blok en een honda aerox cdi ,. werkt PERFECT, kom je er nou niet uit met al die kleuren draadjes uit blok? laat het dan even weten. dan zoek ik even tussen me kladpapiertjes waarvoor elk draadje is!

Re: kabelboom kleurtjes ed aansluiten

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 10:04 pm
by Mike
maar volgens mij is het/ of lijkt het verdacht veel op je laatste link.. 12v honda; Honda nt (12 Volt)

Geel = Licht
Wit = Voeding accu
Groen = Massa
Zwart/Rood = Voeding CDI
Blauw/Wit = Puls CDI
Lichtgroen/Rood = Neutraal

Re: kabelboom kleurtjes ed aansluiten

PostPosted: Thu Jun 13, 2013 6:45 pm
by irmin
je kan het aan de ontsteking meten met de multimeter:
1 pen aan het blok, en dan 1 voor 1 de draden aflopen;
- massa = altijd 0 ohm
- neutraal = draad die alleen 0 ohm geeft in z'n vrij
- voedinsgspoel= 300-800 ohm
- puls = 15-30 ohm
- licht = 1-5 ohm
- voeding accu = 1-5 ohm

Die laatste twee is simpel te onderscheiden: degene die het meest licht geeft als de lamp is aangesloten is voor je licht.Maar eigenlijk maakt het niet superveel uit


Wat welk pinnetje in de cdi betekent, daarvan heb ik nog onderstaand plaatje gemaakt (in vervlogen tijden) toen ik liep te knoeien met 4taktblokken onder m'n bak

Image

Re: kabelboom kleurtjes ed aansluiten

PostPosted: Thu Jun 13, 2013 7:39 pm
by andor
bedankt die cdi en laadstroomregelaar plaatjes helpen mij geweldig :)
ps rijd je nu niet meer met 4takt?

Re: kabelboom kleurtjes ed aansluiten

PostPosted: Thu Jun 13, 2013 8:12 pm
by andor
andor wrote:bedankt die cdi en laadstroomregelaar plaatjes helpen mij geweldig :)
ps wat is geel en groen bij de laadstroom regelaar?
ps rijd je nu niet meer met 4takt?