Apollo schokbrekers achter

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Apollo schokbrekers achter

Postby mano » Sun Feb 03, 2008 2:46 pm

Hallo mede BB rijders.

Ik rij nu met een Apollo met achter nog de (standaard) dubbele schokbreker. Ik vind de vering erg stug en vooral over drempels of kuiltjes in de weg stuiter ik zowat van mijn zadel.

Uiteraard kan hier een andere (enkele) schokbreker op, maar zijn er bepaalde merken/types bekend (zundapp ofzo) die direct passen waarvan de veerweg goed is voor de standaard apollo achterbrug en waar ik ook nog met z'n tweeen achterop een ritje kan maken zonder dat ie heel de tijd op het uiterste van zijn veerweg zit?

Bedankt en groetjes,

Mano
mano

Re: Apollo schokbrekers achter

Postby bart beekhuizen » Mon Feb 04, 2008 8:24 pm

mano wrote:Hallo mede BB rijders.

Ik rij nu met een Apollo met achter nog de (standaard) dubbele schokbreker. Ik vind de vering erg stug en vooral over drempels of kuiltjes in de weg stuiter ik zowat van mijn zadel.

Uiteraard kan hier een andere (enkele) schokbreker op, maar zijn er bepaalde merken/types bekend (zundapp ofzo) die direct passen waarvan de veerweg goed is voor de standaard apollo achterbrug en waar ik ook nog met z'n tweeen achterop een ritje kan maken zonder dat ie heel de tijd op het uiterste van zijn veerweg zit?

Bedankt en groetjes,

Mano
immitatie honda ss50 veren.
bart beekhuizen

Postby luc » Mon Feb 04, 2008 10:17 pm

Ik ben zelf erg fan van motorsloperijen,
Motorveren kan je vaak verstellen onderaan en omdat ze veel hebben kan je gewoon ze gewoon passen en is meestal niet duur.
b.v. http://www.braniemotorsloperij.nl/
luc

Postby Giel » Tue Feb 05, 2008 1:24 pm

Ik heb ze ook van een motor. Een BMW geloof ik. Ze zijn idd te stellen.
Proberen is weten 8)

Gilian
Giel

Postby mano » Sun Feb 10, 2008 1:10 pm

Bedankt!

Ik heb inmiddels bij Branie een setje schokbrekers gehaald. ze waren een centimeter of twee langer als mijn oude. Ze zijn inderdaad te stellen maar staan nu op de zwaarste stand. Hij rijd erg lekker, echt soepele vering. Alleen veert ie misschien nog iets te makkelijk door en raakt ie ergens iets als ik over een extreme drempel scheur. Ik denk als we met zijn tweeen achterop zitten dat dat wel vaker voorkomt. Ik hem het blok op de achterbrug zoals orgineel dus dit zorgt er ook een beetje voor dat ie makkelijke inveert. Ik moet nog even checken waar die precies raakt maar het begin is goed.

Misschien nog een klein beetje omhogen achter of kijken of ik hem nog ietsje stugger kan krijgen.

Wel een probleempje met de achterem, zit met stang diagonaal naar boven de achteras. Doordat de achterbrug nu een stuk meer veert veranderd de lengte van deze stang aanzienelijk. Dus als je hem goed afsteld voor halverwege de slag van de achterbrug en je veert flink door remt ie automatisch achter en als je dan remt doen de voorremmen niks meer. Dus dit word of met kabeltje of met de stang onder de achteras.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,

mano
mano

Return to Help!