versnelling/koppeling minarelliblok

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

versnelling/koppeling minarelliblok

Postby andre » Wed Apr 30, 2008 1:09 pm

so hehe, eindelijk ijdt mn huisman weer, na een jaar problemen (zie topics over voorwiel verwissellen en wielbouten n jaar terug) verhelpen en nieuwe problemen tegenkomen rijd t monster weer. met een minarelli blok, mn zundapp heb ik eraf gehaald. het blok loopt wel lekker maar: hij ontkoppelt niet goed. als ik schakel en de koppeling intrek, vervolgens de handel naar zn 1 (of 2) beweeg schiet ie gelijk al in zn versnelling ipv pas als ik de koppeling loslaat. de koppelingskabel is strak genoeg, t armpje op t blok beweegt zover als ie kan.
ik voeg me af, is dit een probleem? ik ken iemand die zegt al jaren op die manier op zn apollo te rijden. beschadigt er iets. is het te verhelpen?
andre

stelschroefje

Postby Xenomobile » Wed Apr 30, 2008 2:56 pm

Als het goed is kan je de koppeling stellen met een stelschroefje, dit schroefje zit bij minarelli geloof ik achter het merkplaatje op de carterdeksel.
Schroef dit plaatje eraf, dan zie je daarachter een schoefje met een contramoertje zitten, contramoerje los draaien, stelschroefje wat verder naar binnen draaien (strakker zetten) en de contramoer weer vastzetten.
Zou moeten helpen en scheelt veel schade aan tandwielen en ander bakdelen!
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby knorrepot » Thu May 01, 2008 1:18 pm

zie olietip andere topic
knorrepot

Return to Help!