pech in hongarije, hellup

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Postby belgobak » Sat Jul 05, 2008 10:22 am

hi

k'heb ondertussen al enkele jaren ervaring met deze chinablokken
de ontsteking is werkelijk een zwak punt, in feite eender wat met elektriciteit heeft te maken
ik heb cdi's liggen die vonken, maar niet starten
ik heb een ontsteking liggen die een vonkt tot 17cm trekt!
helaas ze werken niet!
ik raad allen aan een c90 ontsteking te monteren, honda!
deze geeft een variabele voorontsteking, met een vervroegende cdi uiteraard
als je hem afdraait, trek je nog wat beter op de koop toe, pukkel laten staan hé
als alternatief een c50 doet het ook prima

sommige blokken, hebben ook last van kleppen die verbranden
ik rijd ze warm en controleer of ze warm klepspeling hebben
dan weet je ook al genoeg, en kap er enkel minerale olie in!!
mag dik zijn, synthetische olie doet ze olie zuipen!
en vooral koppelingen gaan slippen

greetz, pascal
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Postby irmin » Sat Jul 05, 2008 11:39 am

belgobak wrote:hi

k'heb ondertussen al enkele jaren ervaring met deze chinablokken
de ontsteking is werkelijk een zwak punt, in feite eender wat met elektriciteit heeft te maken
ik heb cdi's liggen die vonken, maar niet starten
ik heb een ontsteking liggen die een vonkt tot 17cm trekt!
helaas ze werken niet!
ik raad allen aan een c90 ontsteking te monteren, honda!
deze geeft een variabele voorontsteking, met een vervroegende cdi uiteraard
als je hem afdraait, trek je nog wat beter op de koop toe, pukkel laten staan hé
als alternatief een c50 doet het ook prima

sommige blokken, hebben ook last van kleppen die verbranden
ik rijd ze warm en controleer of ze warm klepspeling hebben
dan weet je ook al genoeg, en kap er enkel minerale olie in!!
mag dik zijn, synthetische olie doet ze olie zuipen!
en vooral koppelingen gaan slippen

greetz, pascal


tja.....
qua olie: als je idd last hebt van slippende koppelingen...Gooi je er olie in voor auto's? deze rijden met droge koppeling waardoor de mogelijkheid bestaat extra antifrictie middelen toe te voegen. Gooi je deze over een natte koppeling dan bestaat de kans dat de abntifrictiemiddelen op je platen gaan zitten waardoor ze gaan slippen. duis bekijk of de olie geschikt is voor NATTE koppeling.
Slippende koppeling = rotzooi. Ik reed jaren met een c90 blok (86 cc) met één enkele koppelings plaat (slechts eentje dus!) en synthetische olie. Maar deze was geschuikt voot natte koppeling. Nooit last gehad van een slippende koppeling (behalve bij de duwerduw :) ), ook niet beladen. Iedereen die m'n bak kent weet dat het zo'n lomp looiig zwaar ding is.

En ontsteking afdraaien..... leuk om te racen, maar voor straatgebruik helpt het gewicht van je vliegwiel laag op toeren lekker mee aan je koppel. Ik zou zeggen: niet doen. Zeker niet als je een blok hebt met koppeling op de bak ipv de krukas. Persoonlijk wil ik om lekker laagtoerig rond te rijden juist wel dat extra gewicht erbij hebben. Dat reageert minder zenuwachtig.

Aldus: zie hier: twee totaal verschillende visies. Nu de taak aan jou om uit te maken wat jij zelf prettig gaat vinden.
Succes.
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Postby belgobak » Sat Jul 05, 2008 1:38 pm

hi irmin

een c90 blokje? beter kun je niet hebben, maar hier spreek je van honda
kap er gerust syntetisch in, geen probleem
een chinees blok, niet doen!, ik gebruik geen autolie!!
je hebt gelijk ivm. de frictieplaten, blij dat er iemand dit ook snapt, want olie is olie, voor sommigen toch,
het zit'm vooral in je klepsteel dichtingen, die worden broos met alle gevolgen vandien, ook worden silicone in bepaalde koppakkingen grbruikt, die er dan ook weer niet tegen kunnen
een vliegwiel afdraaien, geeft verlies op een lange slag blok

groeten, pascal
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Previous

Return to Help!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron