Chinees

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Chinees

Postby Apollo » Wed Jul 02, 2008 9:43 pm

Ik denk er over het Minarelli blok te vervangen voor een sterkere motor.
Het orginele vermogen is gewoon te weinig, wanneer je wat lading hebt in de bak. 2 honden en wat tegenwind is al veel gevraagd.
Wie weet waar Chineese 110cc blokken te koop zijn?
Wat kosten ze?
User avatar
Apollo
 
Posts: 5
Joined: Wed Sep 27, 2006 9:17 am

Postby Brommert » Thu Jul 03, 2008 10:30 am

Die blokken zijn overal te vinden, HIER hebben ze 125cc blokken voor 175 euro, moet je er alleen nog wel even een ontsteking en carburateur bij zoeken. Ook komen ze regelmatig voorbij op marktplaats.

Verder komen ze ook veel voorbij op ebay Duitsland (zoeken op Monkey motor of Dax motor), met een beetje geluk zijn ze ook daar goedkoop te vinden, alleen moet je wel op letten omdat daar ook veel "vol automaat" blokken voorbij komen. Dat zijn meestal gewoon blokjes die vast staan in 1 versnelling en een centrifugaal koppeling hebben, en dat wil je niet onder je bak want dat slijt te hard. Een semi koppeling (schakelen, zonder dat je zelf moet koppelen) werkt wel, en handkoppeling natuurlijk ook.

Op het viertakt message board is meer informatie over de blokken te vinden, en staan er ook af en toe te koop, ook voor onderdelen ed.

Dan nog een paar webshops (uiteraard zijn er nog meer, maar ik wist er zo snel geen meer uit mijn hoofd):
- http://www.motomonkeys.nl/
- http://www.daxdodo.com/

In België zijn nog veel meer shops maar die zijn erg duur, kijk en zoek maar eens op http://www.daxboard.be/.

Verder moet je er eigenlijk ook wel voor zorgen dat je blokje een beetje extra gekoeld word, aangezien het een door rijwind gekoeld blokje is, en het blokje onder je bak weinig koeling krijgt doordat ie half achter/onder je bak hangt. Je kunt er voor kiezen een geforceerde lucht koeling te maken net als Irmin gedaan heeft. Maar je kunt ook een olie koeler op je blokje aansluiten (zoals ik gedaan heb), en dan de radiator op een plek hangen die wel meer wind vangt. Die olie koelers zijn plug and play te koop voor de viertakt blokken, wel even opletten of je een aansluit plaatje er bij krijgt voor een oud of een nieuw type kop.

Het valt met trouwens wel op dat je tegenwoordig steeds minder 110cc blokken in de webshops ziet, vaak zie je alleen 50 en 70cc blokken die dan weer erg duur zijn, en dan daar boven begint het vaak bij 125cc en dan de 140, 150 en/of 160cc blokken.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert
 
Posts: 114
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Location: Tilburg

Postby belgobak » Thu Jul 03, 2008 5:05 pm

hi

ik heb al meerdre chines blokken gehad in monkey, dax , dirt etc
ik raad je een 3klepper aan , deze blokken komen nooit warm, ook opgefokt met 122cc
ik had meerdre setup's op dit blok, zelfs met oliekoeler en andere kop reed ik warmer
het zit'm gewoon in de kop, vanaf 50mm :wink:
het enige nadeel is dan weer de lange 4de, maar die ga ik ombouwen
ik heb nl. een 3bak voor +1tje achteruit gevonden
en kan nog aan 107cc geraken met achteruit en E-start, nieuw in de buurt hier

groeten, pascal
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Postby Vinz » Thu Jul 03, 2008 6:56 pm

Hey ik wil ook wel een blok met achter uit, zijn die ook makelijk, voor niet "al te veel" geld te vinden? lieft 70cc :D
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby belgobak » Thu Jul 03, 2008 9:05 pm

hi

bij mij om de hoek, 107cc 3vooruit+ 1tje achteruit (semi) en E-starter
de starter zit langs boven, dus evt. je carburator omkeren, of een 12wegstukje
kostprijs 175€
ik woon te belgie, ik wil er wel ene opzenden, denk niet dat't goedkoop is!
er zijn er nog 2 in de winkel
heeft ook gewone blokken binnen 110,125cc
ze zijn voor zo'n 110cc quad voor kindertjes die op ebay aangeboden worden, de meeste zijn automaten(rotzooi). hier en daar had je er met versnellingen(semi), die moet je hebben!
je kunt hier makkelijk een ss koppeling op kwijt

groeten, pascal
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Postby Vinz » Sun Jul 06, 2008 8:51 pm

hey bedankt voor t aanbod maar heb op t moment niet echt geld er voor en zowiezo heb ik nog nooit aan 4takt gewerkt dus een 70cc cilinder er op zetten en de koppeling om wisselen is ook wel hoog gegrepen, zou wel lukken, met hulp van me pa:) maar als nog!

En me bakbrommer project loopt toch geen vaart en ga hem eerst keuring met orgineel blok of met zundapp dus denk dat ik pas het blok over 3 jaar nodig heb :wink: en dan vind ik er hopelijk wel eentje:)
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam


Return to Help!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron