ophanging cb 50 blokje, iemand

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

ophanging cb 50 blokje, iemand

Postby belgobak » Thu Jul 10, 2008 9:43 am

hi

heeft hier iemand foto's van een cb 50 blokje in zijn bb, liefst een apollo
ik begin meer en meer te twijfelen, zal ik nu wel of niet c-blokje monteren
ik wil nl. niet gaan verlengen(frame), en deze blokken heb ik bij de vleet
ik zou er een oliekoeler opzetten desnoods
en valt het aan/af te raden een cb blokje op een bb

groeten, pascal
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak

Postby Amro » Thu Jul 10, 2008 2:52 pm

De vriend van Io heeft zo'n blokje gemonteerd op een Apollo. PM 'r ff voor een fotootje. Volgens mij is heeft hij z'n frame niet hoeven verlengen.
Amro
Site Admin

Postby NIX » Thu Jul 10, 2008 7:46 pm

Ik weet dat Irmin ook een tijd heeft rondgelopen met het idee er een staand blokje in te monteren. Levert minder problemen op dan de liggende blokjes omdat die net wel/net niet passen.
NIX

Postby bert » Fri Jul 11, 2008 11:57 am

Wout (xenomobile) rijd met een cb blok. Hij heeft op z'n website (www.xenomobile.nl) ook vast wel een foto daarvan.
bert

CB

Postby Xenomobile » Fri Jul 11, 2008 6:23 pm

Een cb blok gaat idd standaard in een apollo frame, wel raad ik geforceerde koeling aan, ik ben met zo'n blok incl. geforceerde koeling met Kliko naar de Alpen en terug gereden, gaat op zich prima, maar je moet geen haast hebben, en tevens geen bezwaar tegen af en toe naast de bak lopen om boven op de berg te komen.
Opvoeren van een CB blok is wat lastiger daar de snelle onderdelen moeilijker te verkrijgen zijn.
Foto's vind je idd. op www.xenomobile.nl en op http://xenomobile.hyves.nl

Het blok heeft in mijn Apollo inmiddels weer plaats gemaakt voor een snelle tweetakt Simson, maar heeft zijn retour gemaakt in mijn puur voor stadsgebruik zijnde Huisman, lekker tuffen en nooit gezeik....
"Honda, The power in your dreams."
Nee, voor power moet je toch bij de tweeslagmotoren wezen.... Hoef je bergop niet te lopen....
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby Io » Fri Jul 11, 2008 9:07 pm

ik heb het ff nagevraagd. ik zal ergens deze week ff foto maken. (ik had gePMd dat hijnu ander blok eronder heeft, maar de oue ophangsys heeft hij nog liggen hier).

hij wil m evt ook wel aan je verkopen (belgen met brombakken moet gestimuleerd worden!!! :D ) en dan als set dat je hem er zo onder kan bakken. ook is het wel mogelijk dat hij m zo aanapst dat het alleen bouten en moeren zijn als het lassen een probleem vormt. Zo'n compleet setje heb je ex. verzendkosten voor 75 euro. Gewoon los de steun zoals hij is ( dus daar moet je jezelf verder mee kunnen redden) 40 euries.

iig foto volgt.

GRoetjes?

PS: heb jij een APOLLO met vierkante buisframe?
Io

Postby belgobak » Fri Jul 11, 2008 9:39 pm

hi

@ Io, inderdaad een vierkant buis frame, een gazellen van '72, momenteel in staat van ontbinding

@ xenomobile, moeilijk opvoerstukken vinden voor cb??, mmm, je kent de weg nog niet, er zijn infeite meer opvoerstukken voor rechtstaande blokken dan liggende
helaas raken ze japan niet uit, hier is geen vraag naar,
maar daar zou ook verandering moeten inkomen, daar ze nu een replica van de honda ape op de markt hebben gebracht
met het cb50 blok uiteraard maar dan CE, china export wil dat tegenwoordig zeggen
de rest zal dan ook wel volgen, takegawa onderdelen kosten voor deze kosten de helft, dan voor een monkey of dax

ikzelf heb een cy 80 blokje liggen, iets hoger dan een cb 50, langeslag dus veel koppel en een 5bak, de elektronische ontsteking kan ik van een ander honda blok halen
en ik heb ook 12 volt en vervroeging, ik zal er tevens ook een oliekoeler opzetten, met die van 2cv, (een eend?) kun je ook al wat doen

groeten, pascal
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak

Postby NIX » Sun Jul 13, 2008 11:57 pm

Er zijn volgens mij ook XR 75 blokken in Europa te koop. Zijn ook tamelijk rap.
NIX

Return to Help!