ies wrote:beste bert voor zover ik weet zijn typegoedkeuringen vanaf 1974 ingeslagen en de mijne is van 1974 .
is jou bak ouder dan 1974?
met typegoedkeuring is de keuring volgens mij minder streng
wat voor bak heb je?
bij welk keuring station heb je jouw bak laten keuren??
dan zou ik dat keuring station als referentie opgeven mochten ze moeilijk doen.
MVG
Ies
Hoi Ies
k ben met bert meegeweest, dus ik kan je ook vertellen hoe het gegaan is.
We zijn naar keuringsstation Nieuwegein geweest. De bak zag er mooi ouderwets uit (met polyester kap, mooi gebeitste bak enzo).
het eerste wat de keurmeester zei: "ziet er mooi uit jongens". Volgens ons was het toen al rond.
Het is trouwens een trapezium (Gazelle), dus ouder dan de apollo's.
Hij begon op geen enkel moment over typergoedkeur: Bert had een paar kopietjes met de typegoedkeurnummers voor de verschillende brommers met specificaties (TNO-blad), waaronder jaartal van aanvraag typegoedkeur. Al deze aan vragen zijnvan voor '74 dus van elke type zijn frames mogelijk zonder typergoedkeur. Ik kan je hier wel kopietjes van toesturen. Da's zeker handig.
Ik denk dat typegoedkeur ingeslagen niet noodzakelijk is. Mocht je het toch perse willen doen dan heb ik de juiste letters en cijfers en een rondje voor je. Die heb ik omdat ten tijde van de schouwing een agent van politie schaverijstraat mij geadviseerd heeft die zelf in te slaan (kun je nagaan.)
Het belangrijkste is dat je bak er echt netjes uit ziet. Dat alles erop en eraan zit, geen gaar laswerk, geen merkbare speling , alles mooi geborgd, dat soort dingen.
Bert heeft een Gazelle