elfenstein wrote:moet iemand van onbesproken gedrag eens gaan navragen bij de smeris. of natuurlijk gewoon doen en gokken dat ie (m/v) het ook niet weet. .
personen in een laadruimte vervoeren is verboden: dat mag dus niet (zoals Wout zegt). Ook niet als je er een rolkooi, stoelen met gordels in monteert, veiligheidsglas ervoor, en en een helm op. Dan nog steeds mag het gewoon niet. Want volgens je papieren is het nog steeds laadruimte (vanwege de typekenmerken). Nederland = regels zijn regels (een soort calvinistische variant van Befehl ist Befehl)
Dus ik zeg: bel met de RDW wat de procedure is om een laadruimte om te bouwen naar personenvervoer en hoe dat gaat met keuringen.
Volg de adviezen op en laat de zwik keuren bij de RDW. Dan maken zij aantekening van uitgevoerde aanpassingen. Dat wordt allemaal netjes geregistreerd en vermeldt op je kentekenbewijs. Nooit meer boetes (althans niet voor personenvervoer).
Je kan wel op een forum gaan speculeren, maar je moet toch echt bij de lui zijn die erover gaan. Als ik vragen heb over iets dergelijks loop ik naar de politie Schaverijstraat (scooterteam) en vraag het daar. Die lui hebben een keer m'n hele bak ingenomen (wel weer terug gekregen) en een keer m'n papieren ingenomen (ook weer teruggekregen). Maar nog steeds: als ik vragen heb loop ik rustig binnen. Of ik bel of mail de RDW.
Ik krijg altijd antwoord, ook al moeten ze soms zelf zoeken.