zelf maken

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

zelf maken

Postby Pietje » Fri Jun 23, 2006 3:50 pm

hoi!

ik heb de grote droom een bakbrommer te bouwen. ik dacht dat het wel mogelijk zou zijn, als je een brommer hebt, omdat zelf een frame te lassen van materiaal van de oudijzerboer. heeft iemand daar ervaring mee, of het moeilijk is een frame te lassen.

en de brommer, waaraan moet die voldoen om em te kunnen verwerken in een bakbrommer?
Pietje

zelfbouwen is leuk en leerzaam !

Postby no. 23 » Mon Jun 26, 2006 4:51 pm

Hoi Pietje, ik heb zelf al een stuk of vier frames zelf gebouwd, maar die waren alleen voor de reeserij. Wil je er ook een kenteken op krijgen , dan wordt het wat ingewikkelder wat materiaal- en onderdeelkeuze betreft. (laat staan het juiste typegoedkeuringnummer en framenummer) Ik heb mijn laatste raceframe ook gewoon van losse troep die ik nog in mijn werkplaats had rondslingeren gebouwd. De achterbrug en monoshock komen van een MTX, de voorvering heb ik gemaakt van gasveren (uitzetters) en spiraalveren. De triangels (Akkermanprincipe) heb ik zelf gemaakt. De hoofdbalk van het frame was een koker 80x80x3. De fusees zijn afkomstig van een apollo, met de assen en remtrommels van een arola, maar die gan eraf, omdat ik toch iets met schijremmen zoek. Als je wat fotos wil zien kun je kijken op www.silvertandsphotos.fotopic.net onder bakbrommerracing.
Groeten, Louis
Een bak bouw je, die koop je niet
no. 23

Return to Help!