Dellorto Carburateur past niet!

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Dellorto Carburateur past niet!

Postby judah » Tue Sep 15, 2009 5:34 pm

Inmiddels een nieuw blok onder mn apollo gegooit. Er zat een Yamaha Dt onder, en, tsjah, het rijdt best prima dus ik heb er een gereviseerd Yamaha Dt blok onder gezet. Het vorige blok had speling op de kruk-as, lekte aan alle kanten olie en benzine, gezeik met de versnellingsbak dus het had zn beste tijd wel gehad.

Heb vandaag een dellorto carburateur gekocht. Spruitstuk komt nog van mn vorige blok, heb ik overgezet. Ik reed met een 14/12, en heb een 14/14 gekocht.

Het probleem is: mn carburateur past niet op het spruitstuk, carb is te groot.
Hoe kan ik dit oplossen?
judah

Postby knorrepot » Wed Sep 16, 2009 9:18 am

Als je een bus (spruitstuk is rond toch?) zou maken, krijg je dan een verkleining van je doorstroming, met andere worden, is je spruitstuk 12mm of 14 van binnen? Als die 12 is sowieso een ander spruitstuk, lijkt me
Ben
knorrepot

Postby zundaap » Wed Sep 16, 2009 7:53 pm

er hoor bij die carburateurs een kunststof busje om et spruitstuk, ziet misschien wel in je oude carburateur
zundaap

Postby judah » Thu Sep 17, 2009 5:44 pm

Die plastic bus zit er inderdaad bij. Het probleem is: Zonder plastic bus heb ik speling, met plastic bus schuif ik hem er met geen enkele mogelijk over het spruitstuk (te klein dus).

Ik heb 3 dellorto's liggen. 14/9 14/10 en 14/12. Die passen (zonder plastic bus) prima op het spruitstuk. Net een veel nieuwere waarschijnlijk gekocht, 14/14C (C staat voor choke met kabel) krijg ik er een plastic bus bij en past hij niet meer op mn spruitstuk.

Raar?
judah

Postby Harry Huizing » Thu Sep 17, 2009 7:39 pm

als het om kleine spelingen gaat kun je ook stevig pakkingmateriaal gebruiken , als het allemaal juist gemaakt is dan voldoet het het nog het best desnoods stuur ik je wat toe ik heb in 1/2 mm. en 1 mm. dikte

de halve voor één mm. speling de andere voor twee millimeter tussenruimte

tisssss zoooooo simpellllllllllllll
Image
rechtsaf , linksaf , bovenlangs en onderdoor , op de bakbrommer gààáán we er weer voor
Harry Huizing

Postby judah » Thu Sep 17, 2009 9:26 pm

@ knorrepot:

Je hebt gelijk, de plaatselijke brommerdealer had geen 14/12 carburateurs meer liggen. Dat is de grootste maat die op m'n blok heeft gezeten tot nu toe. Ik bedenk me net dat ik de hele tijd verkeerd om heb zitten denken. Het spruitstuk had ik ook van binnen uit moeten rekenen.

Met een stukkie pakking moet het lukken!
judah

Postby hoosier » Tue Mar 22, 2011 10:46 pm

I might have the intake you need.. I have many for those carbs, if you email me the measurements and pics, maybe I can help. (sorry, I do not mean to be rude, I want to help though I dont speak dutch)

also, parts link here: www.treatland.tv

these guys sell performance and aftermarket parts for mopeds. but they have alot of intake styles especially for dell. carbs
hoosier

Return to Help!