Hydraulische remmen

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Hydraulische remmen

Postby Giel » Thu Apr 12, 2007 12:18 pm

gg
Last edited by Giel on Tue Mar 17, 2009 5:17 pm, edited 1 time in total.
Giel

Postby irmin » Thu Apr 12, 2007 12:50 pm

Haaaa, ik moet effe wachten totdat de computer alle berkeningen af heeft, dus ik heb wel effe tijd voor een stukje typen.

kosten?

laatste hydroreminstallatie die ik heb gemonteerd met Sjaak was in totaal iets van 100 euro.
50 euro voor een set van een VW golf (trommels, assen, hoofdremcilinder, de hele reut) van een sloper.
50 euro aan nieuw spul (ongeveer): nieuwe cilinders in de trommels, flexibele slangen en vaste leidingen.

montage:
- assen van de apollofusees afgeslepen.
- dikke plaat op gelast
- m10 gaten in getapt zodat de vw-assen (die kunnen losgebout worden van de auto: superhandig) met ankerplaten gemonteerd kunnen worden op de platen.
- de horizontale rempaal naar voren ergens onder bak afgezaagd en m10 moer aan uiteinde gelast, hier stuk tapdraad ingedraaid met moer erop.
- ophanging gelast voor hoofdremcilinder en wel zo dat de m10 tapdraad in de hoofdremcilinder steekt en de moer tegen de rand van de bus drukt (weet niet dat ding heet, maar als je een hoofdremcilinder ziet weet je wat ik bedeoel.
- leidingen gelegd
- ontluchten en stellen.

in een weekendje klaar

remt als een tierelier

klinkt simpel? Is het ook.

helaas geen fotoos.
kom je naar de NBBK? Kunnen we het laten zien.
irmin

Postby Giel » Thu Apr 12, 2007 3:08 pm

gg
Last edited by Giel on Tue Mar 17, 2009 5:17 pm, edited 1 time in total.
Giel

Postby bart beekhuizen » Thu Apr 12, 2007 9:15 pm

ik heb net panda achterremmen gemonteerd op mijn bak. kostte 120e in totaal. achteras van een panda met wielassen, remmen, wielen, banden, hoofdremcilinder, en panda voorrem leidingen. en dan nog 2 stukjes opmaat gemaakte remleiding.

is een volle dag werk en dan heb je het voormekaar.

ik heb met 5 jongens in de bak per ongeluk een "stoppie"gemaakt, achterwiel serieus een meter van de grond!

remt dus goed.
bart beekhuizen

Postby bart beekhuizen » Mon Apr 16, 2007 10:00 pm

hoppaaa, foto's

sorry voor de drek, ik was um nooit...

Image
Image
Image
bart beekhuizen

Postby Giel » Tue Apr 17, 2007 8:26 pm

gg
Last edited by Giel on Tue Mar 17, 2009 5:18 pm, edited 1 time in total.
Giel

Postby bart beekhuizen » Tue Apr 17, 2007 8:38 pm

Giel wrote:Cool,

Bedankt!
Is het ook mogelijk om hydraulische schijfremmen te monteren? Ik meen me te herinneren dat eens gezien te hebben.

grt

Gilian

tuurlijk dat is om en nabij even veel werk. maar dan zijn die van een panda wel een must, want de meeste auto's hebben het rem anker aan de fuzee zitten. de panda niet, dat zit tussen de as en de fuzee gebout. dus ook bij je bakje zo te monteren. maar dit remt echt al hard zat hoor. ook volbeladen. en de trommels zijn lichter als schijven. (fijn als je niet teveel vermogen hebt )
bart beekhuizen

Return to Help!