4 bak ombouwen tot gefoceerd

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

4 bak ombouwen tot gefoceerd

Postby Vinz » Thu Jul 05, 2007 12:57 am

Ik ben bezig een 4 (voet) bak om te bouwen tot een gefoceerde lucht koeling.

Maar weet iemand een slimme oplossing voor de kickstarter zonder de as te vervangen voor een langere of om hem aan te lopen?

Ik kan wel een stuk van de kap af slijpen maar dan veert de kickstarter niet meer terug, en een veer tussen het frame en de kickstarter te lassen is ook weer zo knoeierig.

iemand ideeën?

Ik hoor het graag!
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby Giel » Fri Jul 06, 2007 8:20 pm

Wat voor blokje heb je?
Ik heb mijn kickstart rechts zitten. Jij zeker links?

grt
Giel
 
Posts: 103
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:49 pm

Postby Vinz » Sat Jul 07, 2007 10:17 pm

Giel wrote:Wat voor blokje heb je?
Ik heb mijn kickstart rechts zitten. Jij zeker links?

grt


Ja, hij komt uit een ks50 en daar zit hij links ja.
Hoe kom jij aan een blok met een rechts kickstarter dan?
En kan je het allebei ombouwen?

Ik had je trouwens een bericht gestuurd over je bakbrommer maar dat lees je nog wel.

Groeten Vincent
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby Johan » Sun Jul 08, 2007 10:18 am

Ander soort blok, zoals Honda, Yamaha die hebben de kickstart rechts zitten
User avatar
Johan
 
Posts: 16
Joined: Wed May 16, 2007 8:57 am
Location: Zaanstad

Postby Giel » Sun Jul 08, 2007 12:19 pm

Hallo,

ik heb idd een yamaha dt blok, en daar zit de kickstart rechts. Je hebt een bericht terug hoor 8)

Gilian
Giel
 
Posts: 103
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:49 pm

Postby Vinz » Sun Jul 08, 2007 10:12 pm

natuurlijk, ik zat aan zundapp te denken. :)
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby Vinz » Fri Jul 13, 2007 6:32 pm

je had gelijk giel aan mijn 707 is aardig wat gekloot zo als je kan zien.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

En dan zat er nog wat troep bij uitteraard maar zeeeeker niet compleet.
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby Giel » Sat Jul 14, 2007 6:04 pm

Hey Vinz,

Eerst het goede nieuws: De voorkant ziet er bij mij precies hetzelfde uit 8)
De achterkant is wel totaal anders. Die 2 stukjes buis die vanaf ongeveer halverwege je stuurkolom/stuurbuis/balhoofd naar achteren steken moet je weer door trekken naar achter.
De achterbrug is wel weer hetzelfde als die van mij. Alleen zijn bij mij de achterste stukken erafgehaald en er andersom op gezet, zodat er een breder achterwiel in past.
Weet je wat, ik loop wel even naar buiten, maak wat foto's en email die wel even naar je. Als je wil mag je ze hier op het forum plaatsen, maar ik krijg dat niet oor elkaar.

Je gaat er echt voor om hem weer zo origineel mogelijk te maken? Het frame dus.
Bij mij staat het framenummer aan de rechtekant van de zadelpen, misschien is die bij jouw ook nog wel origineel?

Edit: Ik heb geen emailadres waar ik de foto's heen kan sturen. Die van mij is: gilianvd@hotmail.com

mvg
Giel
 
Posts: 103
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:49 pm

Postby Vinz » Sat Jul 14, 2007 6:57 pm

Hoi!

Ik wist dat de voorkant nog goed was en dat de achter kant fout was.
Weet ook hoe het ongeveer moet zitten, had foto's van jouw bakbrommer gezien op je site, de link staat hier ergens op de site. Dus daar had ik al wat aan om te zien wat ongeveer goed is en wat niet.

Maar hoe meer fotos en informatie hoe beter dat zeker! Het heeft geen haast daar niet van want moet eerst nog een apollo afbouwen en heb nog een zwenk batavus liggen samen met een vriend van me.

Overigens is de zadelpen ook niet meer orgineel, de orginele hoort 5 cm er voor te zitten maar die is afgezaagd. Het framenummer is op een onderbuis vast geschroeft maar er nog wel bij.
Maar ik heb wel hele goede punten om alles weer orgineel te maken, voornamelijk voor de keuring want vind het wel redelijk gaaf zo.

De as van de wielen (die je in het frame schuift) zijn ook niet meer goed, iedergeval missen er bussen ofzo. Kan ik wel iets maken maar het is wel handig om te weten hoe het orgineel zit.

Heeft die van jouw orgineel 1 schokbreker achter aan welke kant want ik heb er twee maar op dat tekeningetje op bakbrommers.nl zie ik er maar een staan.

Waar woon je want mischien dat ik langs kan komen als je dichtbij woont om even te kijken.

IK zal je trouwens even mailen zo dat je me mail hebt.

Alvast bedankt!

Groeten Vincent
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby Giel » Sat Jul 14, 2007 7:08 pm

Hoi,

Ik heb je een aantal foto's toe gestuurd.

Ik vind het ook wel mooi zo, maarja, de RDW he. Ik heb aan beide kanten 1 schokbreker zitten. Aan de bovenkant van het frame zit aan beide kanten ook 1 bevestigingspunt. Mijn apollo had er aan beide kanten 2. Of het origineel is zou ik niet weten. aan 1 kant 1 schokbreker lijkt me niet prettig.

Met de as van de wielen, bedoel je daar de voorwielen mee? Of de as waar de achterbrug omheen draait?

Ik woon in Arnhem

mvg
Gilian
Giel
 
Posts: 103
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:49 pm

Next

Return to Help!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron