aandrijflijn voor een appollo

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

aandrijflijn voor een appollo

Postby rubberduck » Mon Sep 03, 2007 1:14 pm

wie kan mij helpen ik heb een appollo bakbrommer maar de moter is stuk nou ben ik op zoek naar een ander moterblok wie heeft er zo iets liggen

wat ook een optie is een komplete brommer zodat ik alles kan overbouwen welk merk en type heb ik dan nodig???

ik zoek een moterblok met bijpassend achterwiel en eventueel een ketting is het een moter met handversnelling dan ook de hendel om te kunnen schakelen

advies is ook van harte welkom



zoekterm: bakbrommer bakbromfiets brombakfiets
rubberduck
 
Posts: 41
Joined: Wed Apr 25, 2007 6:09 pm
Location: uithoorn

Postby irmin » Mon Sep 03, 2007 1:28 pm

wat voor motorblok zit er nu onder? Zundapp? Minarelli?
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Postby rubberduck » Mon Sep 03, 2007 1:44 pm

er zit nu een zundapblok onder maar die kon je niet starten met de kickstarter je kon hem alleen starten door te duwen maar de compressie is weg
rubberduck
 
Posts: 41
Joined: Wed Apr 25, 2007 6:09 pm
Location: uithoorn

Postby bart beekhuizen » Mon Sep 03, 2007 5:44 pm

kompressie korrels kopen.
gaan we een 2t zieltje winnen irmin?

koop een 4 takt blok, afhankelijk van de cc's ongeveer 250e, nieuw.met alles erbij, carburateur, schakelpook tandwiel cdi ondsteking enz.. pb herb voor details.

kan je lassen? (ver)bouw een achterbrug en hang er een 4t onder. er zijn je vele voor gegaan, is VEEEEEEEEL beter als 2takt.. :D
bart beekhuizen
 
Posts: 187
Joined: Sun Jun 12, 2005 10:31 pm
Location: huissen

Postby rubberduck » Mon Sep 03, 2007 6:07 pm

helaas kan ik wel bakken maar niet lassen en ik heb hekeken voor een 4t maar dan zit de cilinder aan de voorkant en niet aan de bovenkant dus denk ik dat hij er niet tussen past want het mooiste wat je kan hebben is naatuurlijk 4t met startmoter maar mijn achterwiel is ook niet de goede kan de rem nl niet gebruiken de ankerplaat kan ik zeg maar niet vast zetten
rubberduck
 
Posts: 41
Joined: Wed Apr 25, 2007 6:09 pm
Location: uithoorn

Postby Vinz » Mon Sep 03, 2007 10:46 pm

neem je 4takt, neem dan orgineel en geen china town rommel 8)
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby bart beekhuizen » Tue Sep 04, 2007 10:44 pm

Vinz wrote:neem je 4takt, neem dan orgineel en geen china town rommel 8)
echwel.

achterwiel van een motor nemen, zijn sterk en remmen goed.
bart beekhuizen
 
Posts: 187
Joined: Sun Jun 12, 2005 10:31 pm
Location: huissen

Postby rubberduck » Wed Sep 05, 2007 5:57 am

maakt het nog uit van welke moter of hangt dat af van wel blok je er onder hangt ivm tandwielverhouding , asmaat , wielmaat enz
rubberduck
 
Posts: 41
Joined: Wed Apr 25, 2007 6:09 pm
Location: uithoorn

Postby bart beekhuizen » Wed Sep 05, 2007 11:29 pm

rubberduck wrote:maakt het nog uit van welke moter of hangt dat af van wel blok je er onder hangt ivm tandwielverhouding , asmaat , wielmaat enz

als je een brug zelf gaat maken maakt het niet uit, zoek een mooie uit met het liefst standaard grote tandwielen zoals een yammerha xt of zoekizoeki dr. in iedergevan 18" nemen, banden zijn dan makkelijk te krijgen.
bart beekhuizen
 
Posts: 187
Joined: Sun Jun 12, 2005 10:31 pm
Location: huissen

Postby rubberduck » Wed Sep 05, 2007 11:36 pm

een brug zelf maken zit er voor mij niet in met dat bakken een keer een drempel en de brug valt uit elkaar maar we hebben in aalsmeer een moter sloop zitten die heeft honderden motoren staan die zal vast we een wiel hebben het belangrijkste nu is het moterblok IK WIL RIJDEN :twisted:
rubberduck
 
Posts: 41
Joined: Wed Apr 25, 2007 6:09 pm
Location: uithoorn

Next

Return to Help!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron