remvoering, waar te koop :?:

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Postby Xenomobile » Fri Mar 11, 2011 12:14 pm

Zou je er gewoon uit moeten kunnen trekken, draait hij nog wel?
Als de hevel er af is zou hij naar buiten toe (de kant waar de remschoenen zitten) er uit moeten kunnen.... Beetje draaien en trekken. Vaak zijn de bussen juist uitgelopen en heeft hij vel speling, bij jou dus niet blijkbaar?
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
User avatar
Xenomobile
 
Posts: 314
Joined: Mon Feb 21, 2005 12:17 am
Location: rotterdam

Postby Xenomobile » Fri Mar 11, 2011 12:15 pm

Anders voorzichtig warm stoken, dan komt hij wel los.
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
User avatar
Xenomobile
 
Posts: 314
Joined: Mon Feb 21, 2005 12:17 am
Location: rotterdam

Postby irmin » Fri Mar 11, 2011 1:06 pm

tollebom wrote:boohahaha,

remservice van leeuwen te alkmaar: schoenen en uitdraaien: 70euri...... per kant.....

dus niet.....
(toch even nuanceren, ik heb enkel gebeld, ben nog niet langs geweest, misschien snapt ie dan beter wat er bedoeld wordt.....)



heb jij een 250cc blok eronder? Zou je dan niet als de wiedeweerga zoregn dat je voor en achter hydraulische remmen installeert? Die originel remmetjes zijn bedoeld voor een 50ccn mindersnelli motorblok. Dat kan veel vermogen gewoon niet aan. Remmen niet aanpassen op vermogen is onverantwoord.
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Postby tollebom » Fri Mar 11, 2011 3:14 pm

huh? remmen aanpassen?
ik gooi dat 250 blok gewoon in de sloot en ga lekker 50cc tuffen!
de remmen zijn ook wel echt helemaal af ja, daarom moet ik ze nu ergens laten bekleden!

ben het overigens met je eens, snel rijden is leuk, kunnen stoppen ook. heb die 250 er ook niet zelf onder gehangen, heb m zo gekocht...


maar dat remdingetje (hoe heet dat eigenlijk) draait wel, zeer stroef, maar t zit nu flink in de kruip-olie.
wat raar overigens dat dat niet gezekerd zit, komen toch een hoop krachten op te staan en vooral als daar speling op ontstaat kan dat rare dingen gaan doen lijkt me.

ik laat weten of het is gelukt!
tollebom
 
Posts: 128
Joined: Thu Feb 03, 2011 12:38 pm
Location: Belgique

Postby Xenomobile » Fri Mar 11, 2011 6:54 pm

het asje kan nergens heen als de hevel er op zit en de voeringen... Die houden de as op zijn plek. De truuk is idd veel kruipolie erop, tangetje erbijen maar draaien tot hij weer soepel draait, daarna rustig er uit halen, goed schoon maken en dan met wat kopervet terug zetten.
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
User avatar
Xenomobile
 
Posts: 314
Joined: Mon Feb 21, 2005 12:17 am
Location: rotterdam

Postby Harry Huizing » Sun Mar 13, 2011 2:35 pm

wanneer ik die foto zo bekijk dan sluit ik de mogelijkheid niet uit

dat die nok is vastgesoldeerd met koper

hoe gek het ook is
Image
rechtsaf , linksaf , bovenlangs en onderdoor , op de bakbrommer gààáán we er weer voor
Harry Huizing
 
Posts: 200
Joined: Sat Feb 04, 2006 1:06 am
Location: Groningen

Postby tollebom » Thu Apr 14, 2011 10:43 am

poeh hee!,
krijg die nokken er echt met geen mogelijkheid uit,
heb ze wel allebei gangbaar gekregen (je draait ze met je pink rond!!) dat lijkt me het belangrijkste en er zit geen speling op!

nog even een correctie over remservice van leeuwenkamp te alkmaar:
had ze laatst gebeld wat het opnieuw beschoenen en uitdraaien van mn trommels ongeveer zou gaan kosten, ik kreeg 70euri per kant te horen.

toch maar even langs gegaan en uiteindelijk het hele zooitje voor 65 euri gedaan gekregen!
langsgaan werkt toch altijd beter dan bellen, dat wist ik eigenlijk al, en nu weet ik dat weer...
En nog belangrijker: remt ie weer!!

dus:
van leeuwenkamp:
[x]geschikt!!
tollebom
 
Posts: 128
Joined: Thu Feb 03, 2011 12:38 pm
Location: Belgique

Previous

Return to Help!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron