aandrijflijn voor een appollo

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Postby ben » Thu Sep 13, 2007 10:24 am

Hoi,

Ik ben ook bezig met het ombouwen van mijn apollo naar viertakt. Ik was van plan om het blok ook aan een aangepaste achterbrug te hangen, totdat ik van de week een apollo met viertakt zag die het blok aan het frame had vastgemaakt. Het blok veert dan dus niet mee. dit is wellicht beter? Iemand ervaring met voor of nadelen hiervan? Of foto's van andere opties?

Ben
ben

Postby ben » Thu Sep 13, 2007 10:28 am

Oja, rubberduck,

Ik heb nu dus het originele minarelli blokje over, die deed het prima. 125 eurotjes? is niet de spectaculairste, maar wel de snelste/makkelijkste oplossing denk ik?
ben

Postby irmin » Thu Sep 13, 2007 1:52 pm

ben wrote:Hoi,

Ik ben ook bezig met het ombouwen van mijn apollo naar viertakt. Ik was van plan om het blok ook aan een aangepaste achterbrug te hangen, totdat ik van de week een apollo met viertakt zag die het blok aan het frame had vastgemaakt. Het blok veert dan dus niet mee. dit is wellicht beter? Iemand ervaring met voor of nadelen hiervan? Of foto's van andere opties?

Ben

tja.... volgens mij maakt het geen flikker uit of het blok op het frame zit of aan de brug.
Ik heb 'm aan de brug gemaakt, leek me leuk. En mijn frame was echt helemaal kaal dus het was erg eenvoudig (achterbrug iets ingekort en sturkoker iets naar voren.)
ALs ik een mooie intakte complete bakbrommer had zou ik er een andere achterbrug aan plakken en het blok op het frame. Da's dan weer minder werk.
irmin

Postby ben » Sun Sep 16, 2007 10:51 am

Ik heb het blok nu aan het frame gemaakt, viel inderdaad best mee op deze manier. Of alles werkt en heel blijft moet nog blijken, maar alles past best goed. Ben benieuwd of het blokje genoeg koeling krijgt achter de stuurkolom...
ben

Postby irmin » Sun Sep 16, 2007 12:28 pm

ben wrote:Ik heb het blok nu aan het frame gemaakt, viel inderdaad best mee op deze manier. Of alles werkt en heel blijft moet nog blijken, maar alles past best goed. Ben benieuwd of het blokje genoeg koeling krijgt achter de stuurkolom...

effe wat eerdere onderwerpen doorspitten, dan kom je onderweg genoeg info tegen over het opkrikken van je koeling voor viertaktblokkies.
irmin

Postby rubberduck » Wed Sep 26, 2007 8:50 am

ik heb het probleem opgelost
ik heb een complete goedrijdende in orginele staat verkerende bakbrommer zonder kenteken gekocht even frampie wisselen en ik ben klaar :D
rubberduck

Postby Vinz » Wed Sep 26, 2007 9:06 am

En wat ga je met de andere bakbrommer doen?
Toch maar op kenteken zetten en rijden :wink:
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

Postby rubberduck » Wed Sep 26, 2007 9:10 am

nee ik heb aan een bakbrommer genoeg
mischien is het wat voor iemand om mee te crossen
zet hem op marktplaats als ik er klaar mee ben
rubberduck

Postby Vinz » Wed Sep 26, 2007 6:17 pm

ja ik zou hem wel willen maar heb er al 3 voor mezelf en 1 samen met een vriend :(
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

Previous

Return to Help!