zundaap wrote:maar apollo's rijden kut.. boven de 50/60 slingerese allekanten op tenzij ze volgeladen zijn maar dan wil die geen hoek meer om
en die van mij heeft trouwens gewoon een kentken en is verzekert
Dan heb je alleen op klote apollo's gereden, waarvan waarschijnlijk de stuurinrichting en/of de sporing niet in orde is. Als ik leeg 65 rijd, is dat geen enkel probleem. Vol trouwens ook niet.
Maar ik ben wel met je eens dat het een achterhaald concept is, en met name de voortrein. Een onafhankelijke vering lijkt me prettig, wil ik zeker nog eens proberen, maar ik zit ook te denken over een panhard-constructie. Dit is met starre as, maar dan een stuk beter geveerd dan de oude trapezioums. Toch denk ik dat het van zo'n frame heel eenvoudig te maken is, omdat je dan de vooras al hebt.
Een zeer grote aanrader is sowieso het installeren van een hyrdaulische reminstallatie.
Daarnaast is een viertaktblok prettig, maarrrrrr...... je rijdt dan met meer dan 50 cc als je een beetje door wil rijden. Ik heb nu een 6-bak honda nsr blok liggen, watergekoeld, waar ik een keer bakbrommer mee wil gaan uitrusten. Als je een leuke cilinder hebt komen er bijna net zoveel pk's uit als uit een Honda C90 viertakt blok, maar je rijdt wel 50cc.
Ik heb zelf tot nu toe altijd viertakt gereden,en dat bevalt me erg goed. Maar toen ik onlangs gezeik kreeg met de politie over m'n cilinderinhoud ben ik toch maar eens op zoek gegaan naar een 50cc alternatief. Het Honda NSR spul is niet zo hoogtoerig als bijv. een AM6 blok en het spul is belachelijk goedkoop. Ik heb nu een blok liggen met 6-bak en heb dat volledig gereviseerd (nieuwe big-end set voor m'n krukas, originele snelle Honda cilinder, vers opgeboord en gehoond met Kolbenschmidt zuiger en nog wat zooi). Koste me alles bij elkaar nog geen 250 euro. En dan is het goede kwaliteit en geen chinese rommel, zoals die immitatie viertakt blokken, die net zoveel kosten. Maar hoe het nu in de praktijk gaat rijden dat weet ik nog niet.