Wettelijke eis aan vermogen ?

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Postby andor » Mon Jan 22, 2007 2:03 pm

irmin wrote:Voor de viertakt liefhebbers



Het past sowieso NIET zonder aanpassingen in een minarelli of zundapp ophanging. Dat geldt voor elke bakbrommer.
Er zijn verschillende manieren om een blok met liggende cilinder (SS/CD/C etc.) pas te maken. Ik heb het hier dan over de apollo's. Zwenkbakken of meerbuizige frames heb ik geen ervaring.


1. Meeverend blok aan de originele apollobrug.
het blok past dan simpelweg niet tussen de brug en de stuurkoker. Twee opties: a) stuurkoker naar voren verplaatsen. b) Het frame verlengen tussen achterbrug en stuurkoker.

2. Niet meeverend blok.
Mogelijk kan, met gebruik van andere achterbrug (dus geen deel van de brug voor de zadelpen, zoals bij de standaard apollo) het blok precies in het frame. Maar neem een meetlint en kijk: meten is weten.

3. Koeling.
hiervoor zijn verschillende opties, zoals oa. een windvanger onder je bak en die afleiden naar je blok.
Of je maakt zelf een geforceerde koeling, wat veel gemakkelijker is dan het lijkt!


Zo zie je, alles past als je maar wil.
dat ziet er super sjiek uit kan ik dat ook ergens live komen bekijken?
andor
 
Posts: 59
Joined: Sun Jan 07, 2007 11:54 pm
Location: goes (zeeland)

Postby andor » Mon Jan 22, 2007 2:20 pm

[/quote]je kan eens langs komen hiero, maar voor echte bakbrommervraagjes moet je even kliko bellen.
tenzij je een 4takt eronder gaat maken. dan en ik je man.[/quote] als ik het goed begrijp bouw jij die blokken eronder en ka je ook zo,n gefoceerde koeling maken als dat zo is dan houd ik me wel aanbevolen.
andor
 
Posts: 59
Joined: Sun Jan 07, 2007 11:54 pm
Location: goes (zeeland)

Postby irmin » Tue Jan 23, 2007 2:14 pm

andor wrote:
je kan eens langs komen hiero, maar voor echte bakbrommervraagjes moet je even kliko bellen.
tenzij je een 4takt eronder gaat maken. dan en ik je man.
als ik het goed begrijp bouw jij die blokken eronder en ka je ook zo,n gefoceerde koeling maken als dat zo is dan houd ik me wel aanbevolen.


Volgens mij rijdt Bart niet met een geforceerde koeling. Maar wel viertakt, dus hij weet hoe zo'n blok pas te maken.
De koeling die je ziet op de plaatjes heb ik zelf in elkaar geknutseld. Echt heel erg gemakkelijk. Als je het in het echie wil zien kan dat natuurlijk, maar moet je wel naar Utrecht komen. Er wordt hier weer veel geknutseld aan bakkies de laatste tijd. Het grootste deel van de bakberijders in Utrecht rijdt ondertussen trouwens viertakt. Daarnaast begint langzaamaan ook meer mensen over te gaan op hydraulische remssystemen op de voorwielen. En terecht, ik heb er zelf ook al vele jaren erg veel plezier van. Vooral volgeladen bergaf.
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

niet officeel meer vermogen voor een bakbrommer

Postby Vinz » Wed Mar 28, 2007 7:57 pm

Hier bij een stukje uit 2006 dus ik denk dat het niet meer geld dat bakbrommers meer vermogen mogen hebben als het al zo is geweest.

Brombakfiets Brombakfiets: bromfiets op drie symmetrisch
geplaatste wielen, met twee voorwielen met een
diameter van meer dan 0,60 m, uitsluitend ingericht
voor het vervoer van de bestuurder en van
goederen en eventueel van een achter de
bestuurder gezeten passagier;

Bromfiets Bromfiets:
a. motorrijtuig op twee wielen, met een door de
constructie bepaalde maximumsnelheid van niet
meer dan 45 km/h, uitgerust met een verbrandingsmotor
met een cilinderinhoud van niet meer
dan 50 cm3 of een elektromotor met een nominaal
continu maximumvermogen van niet meer dan
4 kW, niet zijnde een gehandicaptenvoertuig;
b. motorrijtuig op drie wielen, met een door de
constructie bepaalde maximumsnelheid van niet
meer dan 45 km/h, niet zijnde een gehandicaptenvoertuig,
uitgerust met:
1 een motor met elektrische ontsteking met een
cilinderinhoud van niet meer dan 50 cm3,
2 een motor met inwendige verbranding en een
netto maximumvermogen van niet meer dan 4 kW
voor andere dan onder 1 genoemde motoren, of
3 een elektromotor met een nominaal continu
maximumvermogen van niet meer dan 4 kW;
dan wel
c. motorrijtuig op vier wielen, niet zijnde een
gehandicaptenvoertuig, met een door de
constructie bepaalde maximumsnelheid van niet
46 Verkeersborden en Verkeersregels in Nederland
meer dan 45 km/h en een ledige massa van minder
dan 350 kg., de massa van de batterijen in elektrische
voertuigen niet inbegrepen, uitgerust met:
1 een motor met elektrische ontsteking met een
cilinderinhoud van niet meer dan 50 cm3,
2 een motor met inwendige verbranding en een
netto maximumvermogen van niet meer dan 4 kW
voor andere dan onder 1 genoemde motoren, of
3 een elektromotor met een nominaal continu
maximumvermogen van niet meer dan 4 kW.
In ieder geval wordt als bromfiets aangemerkt een
voertuig dat blijkens het afgegeven kentekenbewijs
als bromfiets is aangeduid; Wegenverkeerswet 1994;

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Image ... 160624.pdf
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby Amro » Wed Mar 28, 2007 10:10 pm

Dat is natuurlijk te herleiden uit de typegoedkeuringen maar als ik mij niet vergis was ´t 0,75 pk voor een gewone brommer en 1,5pk voor een brombak... Hoeveel dat in kw´s is ?

Dit natuurlijk met een max van 45 km
User avatar
Amro
Site Admin
 
Posts: 230
Joined: Mon Feb 14, 2005 4:36 pm
Location: Tienhoven

Postby Vinz » Thu Mar 29, 2007 8:31 am

Ga denk ik gewoon maar een keer naar de politie even vragen OF er een uitzonderingetje/extra regeleltje waar nederland zo van houd ook op bakbrommers/brombakfietsen etc geld qua snelheid
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby luc » Thu Mar 29, 2007 10:01 pm

Moeten er wel eens mensen met hun bakbrommer op de rollerbank??!
Want,
Met de brommer mag je officieel maar 0,45 KW hebben maar bij 0,6 krijg pas een boete, bij 1,9 kw zou je brommer zeker de 75 km per uur halen en dan word hij in beslag genomen. Het gaat dan om die 75 km per uur en niet om de kw's maar een bb haalt met 1,9 kw denk ik geen 75 en de rollerbank gaat maar tot 2 kw dus eigenlijk zouden ze een bb niet echt goed kunnen testen op een rollerbank toch? De rollerbank geeft enkel kw's..
luc
 
Posts: 57
Joined: Mon Mar 19, 2007 7:46 pm
Location: Amsterdam

Postby Dentheman » Thu Mar 29, 2007 10:43 pm

Het schijnt dat ze binnenkort niet meer op vermogen gaan bekeuren maar op snelheid
Dentheman
 
Posts: 3
Joined: Thu Mar 29, 2007 7:36 pm

Postby Vinz » Mon Apr 02, 2007 10:47 pm

dat zou geweldig zijn want het is eigelijk "oneerlijk" dat een zwaar voertuig niet meer vermogen mag hebben, dus niet sneller.
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Previous

Return to Help!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron