bakbrom65 wrote:http://www.tdekkers.nl/
voertuig regelement hoofdstuk 5
afdeling 6 bromfietsen
permanente eisen / gebruikerseisen
Het staat er idd. maar er is bij mijn weten geen enkele bakbrommer geleverd met remlicht. dus het hoeft niet. Ze mogen geen huidige aanvullende eisen stellen aan een voertuig.
Vandaag trouwens met een bb wezen keuren in Nieuwegein. Goedgekeurd, geen probleem.
Tips: Zorg dat-ie er goed uit ziet.
Als je 1 koplamp hebt moet-ie in het midden zitten (symetrisch geplaatst).
Zorg voor goedgekeurde reflectors rondom, dat vonden ze bij ons een minpuntje dat we ze niet hadden:
2 witte rechthoekjes op de hoeken frontaal
2 rode rechthoekjes achterop,
gele reflectortjes aan de zijkant.
Snelheidsmeter interesseert ze geen biet. Hoeft niet, zat er origineel ook niet op.
Behalve optisch is er verder geen enkele technische inspectie gepleegd.
Maar voor je eigen veiligheid wil je toch dat alles deugdelijk vast zit en geborgd enzo.
Een verzaagd frame met lelijk laswerk kun je wel vergeten, dat zien ze direct en dat mag gewoon niet.
Als er een niet-origineel blok onder zit vinden ze dat geen probleem maaarrrrrrrrrrrr: ze gaan er vanuit dat je als hudige eigenaar geen invloed hebt gehad op veranderingen in het verleden. Een oud zundapp-blok ofzo ipv een minarelli vinden ze geen enkel probleem. een hypermoderne am6 of bamiblok kan dus wel voor problemen zorgen. (aldus de keurmeester die we vandaag spraken).
@reinier: dat lelijke verlaste frame waarvan fotoos rondzwerven is toch niet van jou hoop ik? Indien wel dan zou ik heel erg goed m'n best gaan doen er iets toonbaars van te maken. Zoals ik het vandaag inschatte bepaalt de eerste indruk of je een kenteken krijgt of niet. Niet de lullige details.