aantal technische en wettelijke vragen

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

aantal technische en wettelijke vragen

Postby andor » Tue Jan 09, 2007 6:03 pm

ik heb sinds kort een bb gekocht (apollo met jin cheng 70cc 4-takt blok ben er zeer mee in mijn nopjes maar het een en ander is mij nog onduidelijk:
wat is het laadvormogen van een apollo en wat kan je laden? (met mijn fiets bak is mijn record 572kilo en met aanhager nog achter 750kilo)
mag ik personen of mijn hond in mijn bak vervoeren?
zijn er mensen die een achtrerwiel van een honda xl500 passen hebben gemaakt?en zo ja hoe
mag je een aanhanger achter de bb hangen ?
er schijnt ooit een soort wisselbak systeem te zijn geweest, daar wil ik graag meer over weten.heeft iemand daar info of foto,s van?
andor

Postby irmin » Wed Jan 10, 2007 3:43 pm

Heeeeee

laden kan zoveel je wil (nouja......) ik denk dat eerder je blok de zaak niet meer vooruit trekt, dan dat je brommer doormidden kraakt.
Uit ervaring weet ik dat 5 personen van gemiddeld 75 kg voorin geen enkel probleem zijn
Komen we op het volgende punt: mag dat dan, mensen voorin? Nee, dat mag eigenlihjk niet, tenzij met goedgekeurde personenvervoer installatie (denk aan vaste stoelen met driepuntsgordel).
Je hond mag wel. In onze wetgeving hebben dieren geen rechten en zijn geen individu, maar worden gezien als product (denk maar aan veehouderij: toestemming tot slacht zou anders erg lastig worden). Een hond is dus gewoon een product dat je voorin vervoert. Dat mag. En als oom agent zegt van niet, vraag 'm dan een kopie van de wet waarin dat geregelt is. Die zal-ie niet vinden.
Een aanhanger mag vast ook wel, alleen moet je misschien iets te weten komen opver de maximale lengte van de combinatie aanhanger/bakbrommer. Wil je dat exact weten: bel/mail de verkeerspolitie of de RDW. Doe ik met dit soort vragen ook en opmerkelijk genoeg zijn ze heel behulpzaam.

Bak wisselsysteem zegt me niks, maar een handige kerel(ster) moet dat toch zelf kunnen fixen, net als het achterwiel. Het enige wat echt van belang is, is dat de kettinglijn van bloktabndwiel naar achterwieltandwiel kaarsrecht is. Als het achterwiel daardoor iets uit het midden staat is niet zo erg. Heb ik ook al jaren.
irmin

Return to Help!