by Xenomobile » Mon Jan 29, 2007 2:03 pm
Remvoeringen werden vroeger gepopnageld, dat kon je dan zelf ook nog wel doen... Maar tegenwoordig worden ze gevulcaniseerd, speciale lijmtechniek middels verhitting. Ik zou niet zo snel zelf met de bisonkit in de weer gaan... Dat wordt niet sterk genoeg en als er een remvoering los laat schiet hij onder de andere en staat je wiel in een klap stil.... Bij het achterwiel is dat nog te overzien (soms) maar bij een van de voorwielen is dat wellicht fataal voor jou of je omgeving. Vergis je niet in de krachten die zich voordoen aangaande remmen.
Daarnaast zijn je oude remvoeringen waarschijnlijk nog van asbest, het is dus niet wijs daar zelf lekker de zaag cq. vijl of iets dergelijks in te zetten.
Ik zelf laat mijn remschoenen altijd verzolen bij Remservice Vlaardingen te.....Vlaardingen (klinkt logisch). Dat kost je nog geen 10tje per schoen en dan zit het goed.
P.s. hij doet in alle frictiematerialen dus ook koppelingsplaten etc. (tip)
Een heel geschikte vent die zelfs niet te beroerd is om, als je dat wil, echt oudewets paardeleer als frictiemateriaal te monteren (kan ik je niet aanraden overigens)
Check de gouden gids, Vlaardingen is niet in de buurt van pieterburen, wellicht zit er iets dichterbij (lijkt me wel) Frictiematerialen is het toverwoord... Wellicht kan je ze anders via de post naar Vlaardingen sturen, maar dan mis je wel het eindeloos (letterlijk) fantastische slappe geouwehoer van de eigenaar...
Wout.
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.