Afstelgegevens / werkplaatshandboek Minarelli

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Afstelgegevens / werkplaatshandboek Minarelli

Postby Wolting » Mon May 14, 2007 12:35 pm

Hallo,

sinds kort ben ik in het bezit van een Apollo ( gazelle ) H.M.C. 707 uit 1979.
Afkomstig van de gemeente Utrecht en 2 jaar stilgestaan.
Inmiddels loopt het motortje al maar hoog stationair en zakt steeds weg.
carburateur al schoongemaakt maar is wel nat.
Wie heeft voor mij technische info / werkplaatshandboekje over dit blokje ( Motori Minarelli ) zoals contactpuntafstand, voorontsteking etc.
Kopie of mail geen probleem.
Als ik deze brommer in orde heb, wil ik er tzt mee gaan rijden als pechhulpbrommer bij de toertochten van ons onlangs opgerichte Oldtimer Vrienden Club "de Tukkers".
Zijn er trouwens nog meer bakbrommerbezitters in de regio twenthe ?
Groetjes, Jan
Wolting
 
Posts: 8
Joined: Sun May 13, 2007 12:19 am
Location: Enschede

Re: Afstelgegevens / werkplaatshandboek Minarelli

Postby Vinz » Mon May 14, 2007 9:30 pm

Wolting wrote:Hallo,

sinds kort ben ik in het bezit van een Apollo ( gazelle ) H.M.C. 707 uit 1979.
Afkomstig van de gemeente Utrecht en 2 jaar stilgestaan.
Inmiddels loopt het motortje al maar hoog stationair en zakt steeds weg.
carburateur al schoongemaakt maar is wel nat.
Wie heeft voor mij technische info / werkplaatshandboekje over dit blokje ( Motori Minarelli ) zoals contactpuntafstand, voorontsteking etc.
Kopie of mail geen probleem.
Als ik deze brommer in orde heb, wil ik er tzt mee gaan rijden als pechhulpbrommer bij de toertochten van ons onlangs opgerichte Oldtimer Vrienden Club "de Tukkers".
Zijn er trouwens nog meer bakbrommerbezitters in de regio twenthe ?
Groetjes, Jan


Hoi, dat is wel weer iets nieuws, een bakbrommer als pechhulpbrommer :)

Maar je moet voor informatie over motori minarelli bij kliko zijn: www.bakbrommers.nl daar heb ik mijn informatie over ook vandaan (van minarelli) MAAR hij is er zo wie zo niet tot eind mei, hij is op vakantie met ze bakbrommer dus dan zou je nog even moet wachten.
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby Wolting » Mon May 14, 2007 11:21 pm

Hallo Vinz,

bedankt, ken deze site, hoop echter dat er mensen zijn die misschien wat afstelgegevens hebben voor dit blok.
Hoeveel mm. voorontsteking en contactpuntafstand bijvorbeeld.
Wel gaaf trouwens dat de jongens van die site zo'n trip ondernemen, ik volg het ook met veel plezier en benijd ze best wel een beetje, maar ja wie zou niet zo op avontuur willen
( ik misschien wel, 25 jaar geleden, jong van geest en ledematen )

Groet, Jan
Wolting
 
Posts: 8
Joined: Sun May 13, 2007 12:19 am
Location: Enschede

Postby Vinz » Mon May 14, 2007 11:32 pm

Wolting wrote:Hallo Vinz,

bedankt, ken deze site, hoop echter dat er mensen zijn die misschien wat afstelgegevens hebben voor dit blok.
Hoeveel mm. voorontsteking en contactpuntafstand bijvorbeeld.
Wel gaaf trouwens dat de jongens van die site zo'n trip ondernemen, ik volg het ook met veel plezier en benijd ze best wel een beetje, maar ja wie zou niet zo op avontuur willen
( ik misschien wel, 25 jaar geleden, jong van geest en ledematen )

Groet, Jan


Hoi, kliko heeft mij ook de voorontsteking gegeven en de contractpunt afstand volgens mij ook maar ik ben bang als ik het opstuur wat vergeet enzo dus dat je er nog steeds nix aan hebt.
Kan het alsnog wel opzoeken als je wilt.

Gelukkig ben ik nog jong en ga ik snel (ooit) naar berlijn toe en het plan is ook om nog een keer naar zweden/finland te gaan er mee. Maar dan wil ik liever op me andere bak die nog niet klaar is, met zundapp 4 voet er onder ipv minarelli 3 voet.
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby Vinz » Mon May 14, 2007 11:38 pm

Hier is wat informatie, ik stuur het toch zo wie zo maar even op, is ook weer niet zo veel werk :)

Kliko schreef:

Het type blok is P3.
Ik heb onderdelen van Minarelli, nieuw en gebruikt. Het is wel normaal dat daar op de versnellingshevel iets speling zit.
Ik heb ook pakkingsets voor deze blokken, carterpakkingen en een voetpakking, samen €12,50.

De ontsteking moet 1,8mm voor het bovenste dode punt zijn

Dat is de informatie van kliko dus.

Ik heb de contact punt afstand op 3 MM staan, dat is volgens mij redelijk universeele afstand.

groeten vincent
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby Wolting » Mon May 14, 2007 11:53 pm

Hallo Vinz,

bedankt voor de snelle reactie.
Kan ik in ieder geval de ontsteking goed zetten, sta te popelen om er ( voorzichtig natuurlijk) mee rond te rijden.
Hoe tap je trouwens de olie af ( de schroef onder het minarelli plaatje ? )en vul je nieuwe bij daar er volgens mij geen aftapplug aan de onderzijde zit en hoeveel olie ?
Heb nog wel nieuwe kreidler / zundapp versnellingsbakolie.
Ik heb trouwens een 3 hand, jij dus een 3 voet ?, zal een later model zijn neem ik aan.

Groet, Jan
Wolting
 
Posts: 8
Joined: Sun May 13, 2007 12:19 am
Location: Enschede

Postby Vinz » Tue May 15, 2007 8:04 am

Wolting wrote:Hallo Vinz,

bedankt voor de snelle reactie.
Kan ik in ieder geval de ontsteking goed zetten, sta te popelen om er ( voorzichtig natuurlijk) mee rond te rijden.
Hoe tap je trouwens de olie af ( de schroef onder het minarelli plaatje ? )en vul je nieuwe bij daar er volgens mij geen aftapplug aan de onderzijde zit en hoeveel olie ?
Heb nog wel nieuwe kreidler / zundapp versnellingsbakolie.
Ik heb trouwens een 3 hand, jij dus een 3 voet ?, zal een later model zijn neem ik aan.

Groet, Jan


Rond rijden is een plezier, ik ga voor de eerste keer in 3 weken weer rijden :D omdat me moer van me achterwiel was dol gedraaid en die was redelijk speciaal enz

Ik had de olie weg laten stromen door het blok te openen (moest open) maar volgens mij moet je het door het gat achter het minarelli plaatje laten lopen, en daar ook vullen, dat deed ik iedergeval, zou ook niet weten waar het overigens anders moet.

Maar ik weet eigelijk niet hoeveel er in moet, maar weet wel dat het slim is om het na paar honderd kilometer te vervangen de eerste keer omdat het blok zo lang heeft stil gestaan en "vies" is geworden.

Ik heb trouwens ook een 3 hand, foutje :)
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Re: Afstelgegevens / werkplaatshandboek Minarelli

Postby Wolting » Thu Sep 03, 2009 11:19 pm

Wolting wrote:Hallo,

sinds kort ben ik in het bezit van een Apollo ( gazelle ) H.M.C. 707 uit 1979.
Afkomstig van de gemeente Utrecht en 2 jaar stilgestaan.
Inmiddels loopt het motortje al maar hoog stationair en zakt steeds weg.
carburateur al schoongemaakt maar is wel nat.
Wie heeft voor mij technische info / werkplaatshandboekje over dit blokje ( Motori Minarelli ) zoals contactpuntafstand, voorontsteking etc.
Kopie of mail geen probleem.
Als ik deze brommer in orde heb, wil ik er tzt mee gaan rijden als pechhulpbrommer bij de toertochten van ons onlangs opgerichte Oldtimer Vrienden Club "de Tukkers".
Zijn er trouwens nog meer bakbrommerbezitters in de regio twenthe ?
Groetjes, Jan
Wolting
 
Posts: 8
Joined: Sun May 13, 2007 12:19 am
Location: Enschede

Postby judah » Mon Sep 07, 2009 9:16 pm

Hey,

Op de vraag of er nog meer bakbrommer piloten zijn in regio twenthe kan ik zeggen dat er zowiezo nog 2 rond rijden. Er rijd hier een ijsboertje de wijken langs (ik zie hem altijd rond stroinkslanden in enschede, waar ik zelf woon) en ik rij zelf apollo trapezium met een yamaha DT er onder. Op het moment sta ik er stil mee omdat het carburateur lekt en hij om een rare reden olie uit het carter perst.

We zien elkaar waarschijnlijk vanzelf rijden!

Groetjes Sjoerd.
judah
 
Posts: 31
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:52 am


Return to Help!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron