Page 1 of 1

Keuren Apollo

PostPosted: Sun Jun 17, 2007 4:43 pm
by Brommert
Ik sta op het punt om een Apollo te kopen, maar hier zit nog geen kenteken op. Dus de bakbrommer moet gekeurd gaan worden bij de RDW. Nou is het geval dat er wel netjes een frame nummer in staat, maar het NL goedkeur is maar heel lichtjes ingeslagen, zou dit een probleem kunnen zijn voor de keuring? Verder zit er geen blok meer onder, ik wil hier zelf een 4takt blok onder gaan zetten. Ik zorg dan wel dat het allemaal goed en stevig is, en dat ie niet harder loopt dan 45. Maar mag dat wel, het blok vervangen, of word ie alleen goed gekeurd met het originele blok? Verder zorg ik natuurlijk dat ie voor de keuring helemaal technisch in orde is.

Ik hoop dat iemand antwoord weer op mijn bovenstaande vragen, want van bellen naar de RDW word ik ook niet veel wijzer heb ik al gemerkt.

PostPosted: Sun Jun 17, 2007 8:17 pm
by Herb
Voor zover ik weet hoef je niet perse het orginele blok eronder te hebben.
Had ik bij het schouwen ook niet en er werd geen probleem van gemaakt.
Desnoods vertel je ze dat het orginele blok versleten was o.i.d.

En als jij het type goedkeur kan lezen lijkt het me dat de mannen en/of vrouwen bij de rdw het ook kunnen lezen.

Zet na afloop van de keuring je ervaringen hier op het forum zodat iedereen die z'n bak door de rdw moet laten keuren hier weer profijt van heeft.

PostPosted: Sun Jun 17, 2007 11:59 pm
by Brommert
Herb wrote:Had ik bij het schouwen ook niet en er werd geen probleem van gemaakt.

Dat komt waarschijnlijk omdat het schouwen geen technische keuring was. Ik heb ook zonder problemen een Honda C50 met een 110cc blok op kenteken gekregen via het schouwen, dat zou met een RDW keuring nooit zijn gelukt.

Maar als je naar de RDW gaat krijg je dus volgens mij een keuring waarin ze nagaan of je brommer voldoet aan de type goedkeuring. En daar voldoe je niet meer aan als je een ander type blok monteerd. Dus desnoods zou ik moeten keuren met een origineel blok, en dan later ombouwen. Verder vraag ik mij ook af wat de keur punten zijn, en of je papieren nodig hebt. Dus het liefst zou ik ervaringen horen van mensen die vrij recent een bakbrommer hebben laten keuren.

PostPosted: Mon Jun 18, 2007 12:11 pm
by irmin
hee brommert

ook ooit op hondabord?



Je typegoedkeur is waarschijnlijk D8111
Ik heb hier het TNO-blad met specificaties liggen. daarop staan zaken als type motorblok (minarelli) enzo op.
Wat hje uitkan proberen te vinden is of je het ding ook zonder typegoedkeur kan aanbieden. Dan is nergens vastgelegd wart het blok zou moeten zijn.
Maarja, wil je het echt weten dan moet je het de RDW vragen.

wat voor blok je er op straat onder hebt hangen maakt niet uit, als-ie maar niet te hard kan. Althans, dat vertelde een agent van politie schaverijstraat me.


kijk ook eens op deze site

www.tdekkers.nl

ga naar
voertuigreglement
hoofdstuk 5 permanente eisen
afdeling bromfietsen.


daar staan heel overzichtelijk alle eisen voor bromfietsen.
het lijkt misschien veel, maar eigenlijk zijn het bijna allemaal logische dingen, die ieder verstandig mens zelf bedacht zou hebben.

PostPosted: Mon Jun 18, 2007 4:23 pm
by Brommert
irmin wrote:hee brommert

ook ooit op hondabord?

Ja, daar zit ik regelmatig.

Maar aanbieden zonder type goedkeur, je bedoeld dan als zelfbouw ofzo? Of wel met het frame nummer, maar zonder het typegoedkeur nummer? Ik heb al een paar keer gebeld met de RDW maar daar word ik niet veel wijzer van, elke keer als ik iemand anders aan de lijn krijg krijg ik weer andere verhalen te horen.

Is er niet 1 iemand bij de RDW die wel weet wat ie met bakbrommers aan moet. Misschien is het wel verstandig om langs een keurings station te gaan en daar het een en ander aan een keurmeester te vragen.

Verder, bedankt voor de link.

Re: Keuren Apollo

PostPosted: Mon Jun 18, 2007 6:27 pm
by bakbrom65
Brommert wrote:Ik sta op het punt om een Apollo te kopen, maar hier zit nog geen kenteken op. Dus de bakbrommer moet gekeurd gaan worden bij de RDW. Nou is het geval dat er wel netjes een frame nummer in staat, maar het NL goedkeur is maar heel lichtjes ingeslagen, zou dit een probleem kunnen zijn voor de keuring? Verder zit er geen blok meer onder, ik wil hier zelf een 4takt blok onder gaan zetten. Ik zorg dan wel dat het allemaal goed en stevig is, en dat ie niet harder loopt dan 45. Maar mag dat wel, het blok vervangen, of word ie alleen goed gekeurd met het originele blok? Verder zorg ik natuurlijk dat ie voor de keuring helemaal technisch in orde is.

Ik hoop dat iemand antwoord weer op mijn bovenstaande vragen, want van bellen naar de RDW word ik ook niet veel wijzer heb ik al gemerkt.


welke goedkeur staat er in en wat is het framenummer , je weet dan het bouwjaar en is belangrijk voor welke regels er worden toegepast met keuren .

Re: Keuren Apollo

PostPosted: Wed Jun 20, 2007 5:39 pm
by Brommert
bakbrom65 wrote:welke goedkeur staat er in en wat is het framenummer

Hij staat nog bij de verkoper, die zou er een foto'tje van maken dus daar moet ik even op wachten. Verder heb ik ook een mail adres van iemand bij de RDW gekregen die meer van bakbrommers weet, dus die heb ik een mailtje gestuurd met de vraag of je er een ander blok onder mag zetten voor de keuring. En aan welke eisen ik nog meer moet voldoen.

PostPosted: Wed Jun 20, 2007 8:46 pm
by bakbrom65

PostPosted: Fri Dec 14, 2007 6:49 pm
by bakbrom65
Hoe staat het hier mee ?

PostPosted: Sat Dec 15, 2007 2:03 pm
by Brommert
Ik heb de bakbrommer niet gekocht, hij was echt in te brakke staat voor het geld. En er kon helaas niks van de prijs af, dus ik heb hem laten staan.