Page 1 of 1

Apollo schokbrekers achter

PostPosted: Sun Feb 03, 2008 2:46 pm
by mano
Hallo mede BB rijders.

Ik rij nu met een Apollo met achter nog de (standaard) dubbele schokbreker. Ik vind de vering erg stug en vooral over drempels of kuiltjes in de weg stuiter ik zowat van mijn zadel.

Uiteraard kan hier een andere (enkele) schokbreker op, maar zijn er bepaalde merken/types bekend (zundapp ofzo) die direct passen waarvan de veerweg goed is voor de standaard apollo achterbrug en waar ik ook nog met z'n tweeen achterop een ritje kan maken zonder dat ie heel de tijd op het uiterste van zijn veerweg zit?

Bedankt en groetjes,

Mano

Re: Apollo schokbrekers achter

PostPosted: Mon Feb 04, 2008 8:24 pm
by bart beekhuizen
mano wrote:Hallo mede BB rijders.

Ik rij nu met een Apollo met achter nog de (standaard) dubbele schokbreker. Ik vind de vering erg stug en vooral over drempels of kuiltjes in de weg stuiter ik zowat van mijn zadel.

Uiteraard kan hier een andere (enkele) schokbreker op, maar zijn er bepaalde merken/types bekend (zundapp ofzo) die direct passen waarvan de veerweg goed is voor de standaard apollo achterbrug en waar ik ook nog met z'n tweeen achterop een ritje kan maken zonder dat ie heel de tijd op het uiterste van zijn veerweg zit?

Bedankt en groetjes,

Mano
immitatie honda ss50 veren.

PostPosted: Mon Feb 04, 2008 10:17 pm
by luc
Ik ben zelf erg fan van motorsloperijen,
Motorveren kan je vaak verstellen onderaan en omdat ze veel hebben kan je gewoon ze gewoon passen en is meestal niet duur.
b.v. http://www.braniemotorsloperij.nl/

PostPosted: Tue Feb 05, 2008 1:24 pm
by Giel
Ik heb ze ook van een motor. Een BMW geloof ik. Ze zijn idd te stellen.
Proberen is weten 8)

Gilian

PostPosted: Sun Feb 10, 2008 1:10 pm
by mano
Bedankt!

Ik heb inmiddels bij Branie een setje schokbrekers gehaald. ze waren een centimeter of twee langer als mijn oude. Ze zijn inderdaad te stellen maar staan nu op de zwaarste stand. Hij rijd erg lekker, echt soepele vering. Alleen veert ie misschien nog iets te makkelijk door en raakt ie ergens iets als ik over een extreme drempel scheur. Ik denk als we met zijn tweeen achterop zitten dat dat wel vaker voorkomt. Ik hem het blok op de achterbrug zoals orgineel dus dit zorgt er ook een beetje voor dat ie makkelijke inveert. Ik moet nog even checken waar die precies raakt maar het begin is goed.

Misschien nog een klein beetje omhogen achter of kijken of ik hem nog ietsje stugger kan krijgen.

Wel een probleempje met de achterem, zit met stang diagonaal naar boven de achteras. Doordat de achterbrug nu een stuk meer veert veranderd de lengte van deze stang aanzienelijk. Dus als je hem goed afsteld voor halverwege de slag van de achterbrug en je veert flink door remt ie automatisch achter en als je dan remt doen de voorremmen niks meer. Dus dit word of met kabeltje of met de stang onder de achteras.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,

mano