Page 1 of 3
Boete voor rijden op het fietspad?

Posted:
Tue Aug 19, 2008 8:04 pm
by Giel
gg

Posted:
Wed Aug 20, 2008 12:19 pm
by irmin
Ter uwer info.
RVV (reglement verkeersregels en verkeerstekens)
Artikel 6.
l. Bromfietser gebruiken het het fiets/bromfietspad.
2. Zij gebruiken de rijbaan indien een fiets/bromfietspad ontbreekt.
3. Bestuurders van bromfietsen op meer dan twee wielen en bromfietsen met aanhangwagen, die met inbegrip van de lading breder zijn dan 0,75 meter, mogen de rijbaan gebruiken.
Ik heb altijd een kopietje van dit artikel bij me (evenals het artikel waarin staat dat bakbrommerbestuurders geen helmplicht hebben). En zoals je ziet: je MAG de rijbaan gebruiken, maar ook het bromfietspad (dan moeten er dus wel een fiets en een brommertje op het bord staan. Alleen fietspad mag nog steeds niet). Mijn ervaring is dat agenten het niet leuk vinden dat je iets MAG en niet MOET. Maarja, regels zijn regels nietwaar


Posted:
Wed Aug 20, 2008 1:15 pm
by Giel
gg

Posted:
Wed Aug 20, 2008 8:05 pm
by knorrepot
He! Goed om te weten dat ik niet op het bromfietspad moet, ze hebben hier en daar een beetje onlogisch (naar mijn idee) die borden verdeeld hier in amsterdam. Smalle drukke bromfietspaadjes met voetgangers enz., waar ik niet op de weg mag, dacht ik. Voortaan gewoon lekker me plek opeisen op de weg dus...

Posted:
Thu Aug 21, 2008 6:54 am
by Bart
Monteer een sterk achterlicht zou ik zeggen
Beetje opvallen is niet verkeerd denk ik, als er hersenloze autodebielisten hard van achter komen aanrijden...

Posted:
Thu Aug 21, 2008 9:08 am
by knorrepot
klopt, ga ik ook doen, heb hem nu aangesloten op die draadjes die er voor zijn vanuit het blok, maar die valt bijna weg als je je gas los laat, leuk voor remlicht dus...
Ga er denk een paar kleine felle bij zetten rechtstreeks vanaf de accu ofzo.

Posted:
Fri Aug 22, 2008 8:17 am
by Bart
gheh, ik heb een achterlicht van een moto guzzi erop, hierin zitten twee lampen verwerkt (twee keer een 21/5 watt lamp) Ook wel makkelijk als er een stuk gaat, kun je gewoon doorrijden.
Vooraan ook 2 lampen trouwens. elk 45 watt.
Maar als jouw motorblok niet voldoende stroom kan leveren om een lampje te laten branden, en je dat dan via de accu wilt doen, dan zal die het dan ook niet doen, (op den duur) omdat je accu dan niet (genoeg) bijlaad.
Bart

Posted:
Fri Aug 22, 2008 10:48 am
by belgobak
hi
ik had destijds een halogeenlampje gestoken
FEL man!!! de politie vroeg of ik verlangde tot een vliegtuig op me lanndde,
ik woon 2/3km van het vliegveld vandaar
de lampjes kun je bij de meeste scooterdealers halen die acsud als leverancier hebben, wel grote bulb!
greetz, pascal

Posted:
Sat Aug 23, 2008 10:28 am
by knorrepot
misschien een idee, inderdaad. Heb voor twee keer halogeen, misschien trekken die veel stroom weg, maar achter een pittige halogeen maakt misschien wat meer evenwicht. Maar ik woon wel dichtbij schiphol....
Over die lege accu, als ik het mij goed herrinner, laadt de accu bij vanaf een andere draad dan waar mijn verlichting nu op zit. Die laad-draad wordt, als ik ook verlichting op de accu laat branden, dus ook gebruikt voor de verlichting, krachten verdelen dus, dacht ik. Die accu doet verder niet veel, alleen starten en toeteren, maar dat stelt niet veel voor. Volgens mij heeft die laad-draad dus wel wat stroom over voor een extra lampje via de accu. Maar elektronica is niet mijn sterkste kant...

Posted:
Sat Aug 23, 2008 11:23 pm
by NIX
Alleen stroomverbruikers die niet constant aan staan kun je via de accu laten werken. Een toere of remlicht, dus. Voor verlichting via de accu moet je echt een dynamo hebben en geen lichtspoeltje. Als je lichtschakelaar goed in orde is, pakt met licht aan de accu zijn stroom van dezelfde draad als het licht. Daarom blijft je licht op die manier heel. De 2 draden laden beide de accu op. de ene l;aadt alleen de accu, de ander laadt de accu en laat het licht branden. Als je de juiste schakelaar hebt, tenminste.