nieuwe fusees voor mijn apollo met ronde buis!

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

nieuwe fusees voor mijn apollo met ronde buis!

Postby Panni » Wed Oct 29, 2008 2:04 am

Ik zoek nieuwe fusees voor mijn apollo met ronde buis!
Op de site van kliko vind ik alleen het type voor de vierkante buis.

Weet iemand of deze fusees ergens te krijgen zijn of is er een andere oplossing bekend, dan hoor ik het graag!

Jan
Panni

Postby Vinz » Thu Oct 30, 2008 11:28 pm

Hey zijn die niet het zelfde dan?
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

Postby irmin » Fri Oct 31, 2008 11:14 am

ojee

zijn dat van die fuseekogels die te splitsen zijn? Die zijn waardeloos. Die dingen wil je eigenlijk gewoon niet meer op je brommer. Ik heb ooit riondgevraagd voor revisie maar dat bleek een ramp. Het kan geloof ik wel. Hier in utrecht zit de SFK dealer die je meer over kan vertellen.
Ik vraag me af of de fuseekogels voor vierkante buis niet gewoon te gebruiken zijn. Sjakie heeft aan de bladveren van ronde buis apollo nl. dezelfde kogels als op een vierkant buis.

Jij hebt in je bladveren drie gaten voor bouten en 1 groot gat in het midden voor de kogel/pen toch? Of zijn het maar twee boutgaten?
Ik kan je vertellen hoever de twee boutgaten van de kogels voor vierkante buis uit elkaar staan: 62 mm (dat is van het midden van de beide gaten gemeten. Misschien pas het direct?
Last edited by irmin on Fri Oct 31, 2008 2:19 pm, edited 1 time in total.
irmin

Postby Vinz » Fri Oct 31, 2008 1:30 pm

ik zal als ik hem tegen kom ook even kijken en vragen bij een vriend van me die met een rondbuis rond rijd hoe en wat.. en of hij weet of ze het zelfde zijn of anders.
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

fusees

Postby Panni » Mon Nov 03, 2008 12:24 pm

Ik heb zojuist fusees besteld van een daf 66 (gaten idd 62 mm) en ga dan de bladveren aanpassen. dwz waarschijnlijk iets inkorten? omdat de veren nu aan het eind te smal zijn.

Ik weet niet wat er gebeurt als je gaat lassen op de bladveren, iemand daar ervaring mee??
Panni

Postby knorrepot » Mon Nov 03, 2008 7:58 pm

ja, last voor geen meter en zal niet best voor de elasticiteit van het staal zijn, maar de precieze gevolgen weet ik niet, nooit onder een bakbrommer geprobeerd.
knorrepot

Re: fusees

Postby irmin » Fri Nov 07, 2008 11:19 am

Panni wrote:Ik heb zojuist fusees besteld van een daf 66 (gaten idd 62 mm) en ga dan de bladveren aanpassen. dwz waarschijnlijk iets inkorten? omdat de veren nu aan het eind te smal zijn.

Ik weet niet wat er gebeurt als je gaat lassen op de bladveren, iemand daar ervaring mee??

Ik zou eens bellen naar een bladverenfabrikant. Misschien kunnen zij je de juiste elektroden aanbevelen
irmin

Postby NIX » Fri Nov 07, 2008 1:18 pm

Geloof me, je veren gaan breken op de las. Koop een verenpakket voor de gewenste fusees. Kost wat meer, maar dan heb je het in 1x goed gedaan. De verschillende pakketten zijn volgens mij gewoon uitwisselbaar op de frames.
NIX

Return to Help!