by Brommert » Mon Jan 12, 2009 3:03 pm
Het is het makkelijkste om een setje te pakken van een auto waarvan de as tappen met bouten vast zitten, dat is het makkelijkste te monteren op je fusees. Marabella/Panda as tappen hebben de schroefdraad in de as tappen zitten, dus die zet je met bouten vanaf de achterkant vast, en dat is bij de Corsa remmen volgens mij ook zo. Golf as tappen hebben gaten in de as tap zitten en zet je dus met bouten vanaf de voorkant vast. Maar dat zie je vanzelf als je zo'n setje in je handen hebt. Hoe het precies zit met de Jazz remmen van Irmin weet ik niet.
Ik rijd zelf met Golf 1 remmen zoals NIX al zei. En dat is vooral omdat ik die toevallig voor weinig over kon nemen. De wielen die ik heb gebruikt zaten onder de aanhanger die ik heb gebruikt als bak en zijn 14", die zijn wel groot maar niet de groot vind ik. Ik heb wel langere achterveren gemonteerd zodat de bakbrommer weer netjes horizontaal staat, en dus in zijn geheel wat hoger is komen te staan.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!