Wat is de hydraulische voorremmen top 3?

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Wat is de hydraulische voorremmen top 3?

Postby luc » Sun Jan 11, 2009 2:37 pm

Ja ik heb een verse bak bij het RDW door de keuring en ik wil hydraulische voorremmen.
Maar wat lijkt nou beter?

Panda, golf 1 of 2, of seat marbella, of was dat dan weer het zelfde als een panda?

en welke pomp lijkt het beste te zijn? of het gangbaarste of makkelijkste?
luc

Postby knorrepot » Sun Jan 11, 2009 9:21 pm

Ben nog steeds fan van het systeem dat beschreven staat in topic "lassen en draaien" in map "algemeen' van dit forum
knorrepot

Re: Wat is de hydraulische voorremmen top 3?

Postby onnes » Sun Jan 11, 2009 10:16 pm

luc wrote:Ja ik heb een verse bak bij het RDW door de keuring en ik wil hydraulische voorremmen.
Maar wat lijkt nou beter?

Panda, golf 1 of 2, of seat marbella, of was dat dan weer het zelfde als een panda?

en welke pomp lijkt het beste te zijn? of het gangbaarste of makkelijkste?
onnes

Postby onnes » Sun Jan 11, 2009 10:20 pm

he ben nieuw hier
heb vandaag mijn bak ook hydraulisch geremt gemaakt
trommels van een brommobiel
is qua afmeeting het meest geschikt lijkt mij
is tien inch auto wielen lijken mij een beetje groot
onnes

Postby NIX » Sun Jan 11, 2009 11:44 pm

Er rijden er zat rond met 13" wielen. 2 Barts rijden met marbelle wielen en remmen, ik heb een setje klaarliggen en Brommert en Irmin rijden met Golf remmen, dacht ik. En Knor heeft corsa remmetjes gemonteerd.
NIX

Postby belgobak » Mon Jan 12, 2009 12:06 am

hi onnes

misschien es wat foto's plaatsen
ik heb een aixam en ligier dealer om de hoek

groeten, belgobak
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak

Postby luc » Mon Jan 12, 2009 12:05 pm

Ik las van Irmin dat hij remmen van een honda jazz had
maar als je het zo bekijkt:
is er iemand die een van deze afraad voor een ander?

jazz
corsa
golf
marbella

Anders vraag ik morgen op de sloop gewoon naar een set van een van de bovenstaande

Nog tips?
luc

Postby Brommert » Mon Jan 12, 2009 3:03 pm

Het is het makkelijkste om een setje te pakken van een auto waarvan de as tappen met bouten vast zitten, dat is het makkelijkste te monteren op je fusees. Marabella/Panda as tappen hebben de schroefdraad in de as tappen zitten, dus die zet je met bouten vanaf de achterkant vast, en dat is bij de Corsa remmen volgens mij ook zo. Golf as tappen hebben gaten in de as tap zitten en zet je dus met bouten vanaf de voorkant vast. Maar dat zie je vanzelf als je zo'n setje in je handen hebt. Hoe het precies zit met de Jazz remmen van Irmin weet ik niet.

Ik rijd zelf met Golf 1 remmen zoals NIX al zei. En dat is vooral omdat ik die toevallig voor weinig over kon nemen. De wielen die ik heb gebruikt zaten onder de aanhanger die ik heb gebruikt als bak en zijn 14", die zijn wel groot maar niet de groot vind ik. Ik heb wel langere achterveren gemonteerd zodat de bakbrommer weer netjes horizontaal staat, en dus in zijn geheel wat hoger is komen te staan.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert

Postby Henk » Mon Jan 12, 2009 5:16 pm

Beste,

ik rijd zelf met marbella remmen rond, remt als een tierelier (gister gemerkt) maar als je een keuze moet maken, ga dan voor de golf remmen. deze remmen zijn namelijk qua lagers het mooist. het hele zooitje loopt bij de golf namelijk op conische naaldlagers, wat zeer mooi op te sluiten en af te stellen is.

voor remcylinder zou ik gaan voor een ONBEKRACHTIGDE hoofdremcylinder, dus van de vroege panda, vroege marbella of golf 1.

groet,

Henk
Henk

Postby bert » Mon Jan 12, 2009 6:11 pm

hoi Luc,
gefeliciteerd met je kenteken! ik hoop dat je er niet teveel gezeik mee gehad hebt. Wat betreft remmelarij; Irmanus en ik zijn op het moment bezig om hydraulische remmen onder mijn bak te knutselen. Er komt spul van een Golf type 2 onder, dat is gemakkelijk te monteren en onderdelen zijn goedkoop en overal te verkrijgen. Omdat Golf type 2 nog niet zo heel oud is en er heel erg veel van zijn gemaakt zijn, zijn onderdelen hiervoor ook in de toekomst waarschijnlijk niet zo'n probleem. Dus.
succes!
bert

Next

Return to Help!