Page 1 of 3

Wat is de hydraulische voorremmen top 3?

PostPosted: Sun Jan 11, 2009 2:37 pm
by luc
Ja ik heb een verse bak bij het RDW door de keuring en ik wil hydraulische voorremmen.
Maar wat lijkt nou beter?

Panda, golf 1 of 2, of seat marbella, of was dat dan weer het zelfde als een panda?

en welke pomp lijkt het beste te zijn? of het gangbaarste of makkelijkste?

PostPosted: Sun Jan 11, 2009 9:21 pm
by knorrepot
Ben nog steeds fan van het systeem dat beschreven staat in topic "lassen en draaien" in map "algemeen' van dit forum

Re: Wat is de hydraulische voorremmen top 3?

PostPosted: Sun Jan 11, 2009 10:16 pm
by onnes
luc wrote:Ja ik heb een verse bak bij het RDW door de keuring en ik wil hydraulische voorremmen.
Maar wat lijkt nou beter?

Panda, golf 1 of 2, of seat marbella, of was dat dan weer het zelfde als een panda?

en welke pomp lijkt het beste te zijn? of het gangbaarste of makkelijkste?

PostPosted: Sun Jan 11, 2009 10:20 pm
by onnes
he ben nieuw hier
heb vandaag mijn bak ook hydraulisch geremt gemaakt
trommels van een brommobiel
is qua afmeeting het meest geschikt lijkt mij
is tien inch auto wielen lijken mij een beetje groot

PostPosted: Sun Jan 11, 2009 11:44 pm
by NIX
Er rijden er zat rond met 13" wielen. 2 Barts rijden met marbelle wielen en remmen, ik heb een setje klaarliggen en Brommert en Irmin rijden met Golf remmen, dacht ik. En Knor heeft corsa remmetjes gemonteerd.

PostPosted: Mon Jan 12, 2009 12:06 am
by belgobak
hi onnes

misschien es wat foto's plaatsen
ik heb een aixam en ligier dealer om de hoek

groeten, belgobak

PostPosted: Mon Jan 12, 2009 12:05 pm
by luc
Ik las van Irmin dat hij remmen van een honda jazz had
maar als je het zo bekijkt:
is er iemand die een van deze afraad voor een ander?

jazz
corsa
golf
marbella

Anders vraag ik morgen op de sloop gewoon naar een set van een van de bovenstaande

Nog tips?

PostPosted: Mon Jan 12, 2009 3:03 pm
by Brommert
Het is het makkelijkste om een setje te pakken van een auto waarvan de as tappen met bouten vast zitten, dat is het makkelijkste te monteren op je fusees. Marabella/Panda as tappen hebben de schroefdraad in de as tappen zitten, dus die zet je met bouten vanaf de achterkant vast, en dat is bij de Corsa remmen volgens mij ook zo. Golf as tappen hebben gaten in de as tap zitten en zet je dus met bouten vanaf de voorkant vast. Maar dat zie je vanzelf als je zo'n setje in je handen hebt. Hoe het precies zit met de Jazz remmen van Irmin weet ik niet.

Ik rijd zelf met Golf 1 remmen zoals NIX al zei. En dat is vooral omdat ik die toevallig voor weinig over kon nemen. De wielen die ik heb gebruikt zaten onder de aanhanger die ik heb gebruikt als bak en zijn 14", die zijn wel groot maar niet de groot vind ik. Ik heb wel langere achterveren gemonteerd zodat de bakbrommer weer netjes horizontaal staat, en dus in zijn geheel wat hoger is komen te staan.

PostPosted: Mon Jan 12, 2009 5:16 pm
by Henk
Beste,

ik rijd zelf met marbella remmen rond, remt als een tierelier (gister gemerkt) maar als je een keuze moet maken, ga dan voor de golf remmen. deze remmen zijn namelijk qua lagers het mooist. het hele zooitje loopt bij de golf namelijk op conische naaldlagers, wat zeer mooi op te sluiten en af te stellen is.

voor remcylinder zou ik gaan voor een ONBEKRACHTIGDE hoofdremcylinder, dus van de vroege panda, vroege marbella of golf 1.

groet,

Henk

PostPosted: Mon Jan 12, 2009 6:11 pm
by bert
hoi Luc,
gefeliciteerd met je kenteken! ik hoop dat je er niet teveel gezeik mee gehad hebt. Wat betreft remmelarij; Irmanus en ik zijn op het moment bezig om hydraulische remmen onder mijn bak te knutselen. Er komt spul van een Golf type 2 onder, dat is gemakkelijk te monteren en onderdelen zijn goedkoop en overal te verkrijgen. Omdat Golf type 2 nog niet zo heel oud is en er heel erg veel van zijn gemaakt zijn, zijn onderdelen hiervoor ook in de toekomst waarschijnlijk niet zo'n probleem. Dus.
succes!