Page 1 of 2
hoe monteer ik m'n achterem??

Posted:
Sat Mar 14, 2009 11:16 pm
by belgobak
hi
heeft iemand foto's van origineel achterwiel in een apollo
of ik heb iets tekort voor m'n rem of ik zie iets over het hoofd
in een doos met apollo spullen, die ik kocht zit een remstang
maar heb kabelbediening ook,
euh, iemand??
groeten, belgobak

Posted:
Sun Mar 15, 2009 10:10 am
by Xenomobile
origineel zit de achterrem met een stang op hetzelfde rempedaal als de voorremmen. Je remt dus drie wielen met die ene voetpedaal. ook de handrem zit hier dan nog op aangesloten.
Er gaat dus geen kabel naar het achterwiel maar een stang.
Ik scheid de remmen graag en heb de achterrem dan op een remhendel op het stuur voor de rechterhand, met een kabel, dan dus....

Posted:
Sun Mar 15, 2009 12:07 pm
by belgobak
hi wout
zoiets dacht ik ook, een DCBS op m'n gazelle
dual combined brake system
en dan de kabel naar m'n pedaal??
ik kreeg zo'n 10tal remkabels mee van die gast
ik zal straks nog wa monteren, ikzie wel waar ik uit kom
groeten, belgobak

Posted:
Sun Mar 15, 2009 3:48 pm
by belgobak
die achteremkabels die ik meekreeg, zijn de koppelingskabels
er staat achteremkabel op de verpakking, maar ik kreeg geen koppelingskabels
de achterrem zal gemonteerd raken, ik heb het gezien nu
ik zat teveel met die kabel in het hoofd waardoor het troebel werd
groeten

Posted:
Fri Mar 20, 2009 8:56 pm
by Michiel
De achterrem zit toch met een stangetje origineel dacht ik?

Posted:
Wed Mar 25, 2009 3:19 pm
by belgobak
hi
inderdaad michiel, maar ik kocht een bb met mb-5 achterwiel en geen blokje
ik ging er eerst een daxblok inhangen, maar ga toch origineel gaan
omdat bb's hier in belgie niet rondrijden, en gezeur wou vermijden
aangezien originele apollo's op't net niet te vinden zijn (zo goed als)
was het voor mij zoeken en raden
heb vandaag een verzekering aangegaan, omdat een testrit met de bb hier zeker zal opvallen
je kunt je niet voorstellen wat een gekuwel
gazelle? bj 72?? driewieler????? kopietje gelijkvormigheidsattest????
is't wel een brommer????
nadat ik'm zei dat ik 800km deed op 3 jaar en kel de zondag om naar een beurs of rondrit te gaan
was't pas ok
groeten, belgobak

Posted:
Wed Mar 25, 2009 9:30 pm
by Henk
800 km in een jaar is echt wel weinig...

Posted:
Wed Mar 25, 2009 9:33 pm
by belgobak
Henk wrote:800 km in een jaar is echt wel weinig...
op 3 jaar, maar heb toch m'n verzekering hé
ik gebruik hem vaker, maar hij deed al moeilijk toen ik zei dat't een oldtimer was
groete

Posted:
Thu Mar 26, 2009 1:00 am
by Brommert
Hoe zit dat daar in België eigenlijk met bakbrommers. Hier in NL hoef je geen helm op, moet dat daar wel? Ik kom namelijk nog al regelmatig net over de grens in Poppel om bij de bierschuur wat speciaal bier in te slaan.

Posted:
Thu Mar 26, 2009 1:32 am
by belgobak
hi
brommert bij ons wel de helmplicht,
het enige wat ik in de wetgeving kon terug vinden van verschil tegenover tweewielige bromfiets
is dat de uitlaat meer db mag produceren (dacht 3 meer)
de max breedte is 1.5m, geen lengte en hoogtebeperking van 4 m zoals bij jullie
verplicht op de rijbaan indien breder dan 0.8m
voor de rest word je meestal aan de bromfietswetgeving onderworpen
wel verplicht een km-teller te monteren, enkel klasse b 45km/h
dit werd verplicht door invoering zone 30
ik heb mn huiswerk gemaakt vooraleer ik er ene kocht
ik heb ook geen kenteken, enkel eenfaktuur en verzekering
daar ik kan aantonen (chassisn°) dat het een gazelle bj 72 is moet ik geen gelijkvormigheidsattest, wet van 10/10/74
alles ervoor moet er dus geen hebben
vroeger mocht alles van voor 76 of 78 (twijfel nu) zo hard kunnen rijden als kon
ik zeg wel kunnen rijden, je mocht het niet!!
maar daar is verandering in gekomen
een blitse racebrommer mocht en kon 45
een flandria mocht 45, kan het dubbele
zin in een triple??
groeten, belgobak