!!

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

!!

Postby sjaakie » Sat Mar 28, 2009 7:45 pm

Wie kan mij vertellen wat voor motor er onder mijn huisman bakbrommer hoort/past.
Wie kan mij dit leveren net als de uitlaat, tank en het achter licht. :?:

Sjaakie[b]
[/b]
sjaakie

Overigens

Postby sjaakie » Sat Mar 28, 2009 7:47 pm

De bakbrommer is van Huisman en van 1970.
Hij heeft 3 hand versnellingen
sjaakie

Postby Io » Sun Mar 29, 2009 2:42 pm

origineel volgens mij JLO. :?
Io

vanalles

Postby Xenomobile » Mon Mar 30, 2009 7:34 am

Nou gewoon net dat blok dat er toen geforceerd gekoled op de plank lag.
Vaak zijn dit een DKW (zweirad Union), Sachs, Puch, maar ook Minarelli. Ilo heb ik er eigenlijk nog nooit onder zien zitten , maar dat kan ook prima!
't was echt maar net wat er voor handen was, Maar geen zundapp volgens mij.... Heb ik ook nog nooit origineel gezien althans.
Kortom: zoek een geforceerd gekoeld handgeschakeld blok uit die tijd. De handschakeling met koppeling zet je op de rempook (de hendel die je naar beneden duwt om de voorwielen te remmen. Hier hoort ook het gashendeltje (alla model grasmaaier) thuis, maar de RDW schijnt dat af te keuren omdat je dan nooit met twee handen aan het stuur kunt rijden, dus voor de keuring zette men het gas (met een HEELE lange kabel op het stuur.... (of voet gas).
Het blok heeft vaak een terugtrapsysteem op de trappers zodat je het achterwiel kan remmen met een stang, later monteerde Huisman een aparte voet rem, dus heb je geen voetrem, zoek dan een blok met terugtrap systeem.
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby Xenomobile » Mon Mar 30, 2009 7:41 am

Ik lees net dat je al wel weet dat het blok drie handversnellingen heeft, is dit omdat de schakelhendel er nog wel is? Het schakelpatroon van een minarelli en sachs, puch en DKW is nl. iets anders. Als er een magura (met zo'n gekleurd plaatje Rood/zilver/geel) hendel gemonteerd zit, kan je minarelli bijna uitsluiten, deze hebben een andere hendel nodig. DKW en sachs 3 bak schakelen met twee kabels, puch met 1 geloof ik. Zundapp schakelt zeker met 1 kabel.
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby Henk » Mon Mar 30, 2009 8:46 am

Zundapp schakelt idd met 1 kabel. de driehand bakken van zundapp zijn oersterk, niet kapot te krijgen. origineel zullen ze er niet onder gezeten hebben...
Henk

Postby Michiel » Tue Mar 31, 2009 12:13 pm

puch schakelt met 2 kabels :wink:
Michiel

Return to Help!