Page 1 of 1

Viertakt/tweetakt-Carburateur?

PostPosted: Sun Apr 05, 2009 11:29 am
by Xenomobile
Is het nou echt zo'n groot verschil en waarom dan.... Tussen een viertakt carb ( met meestal een ovale venturi) en een tweetakt met ronde venturi......
Ik krijg zo'n ovale echt niet afgesteld op mijn tweetakt....
Kan iemand mij goed uitleggen waarom niet?
Ben gewoon nieuwsgierig....

PostPosted: Sun Apr 05, 2009 12:26 pm
by irmin
Hee Wout

De mengcurves (of hoe je zoiets moet noemen) zjin verschillend. Ofwel de verhoudingen bij verschillende aantallen toeren tussen benzine en lucht enzo. Hier heeft de vorm van de gasnaald veel mee te maken, evenals de sproeierhouder (schacht, weet ik veel hoe het heet).

Als ik goed geinformeerd ben zou je de carb goed werkend moeten kunnen krijgen door de hoofdsproeier, de sproeierhouder en de naald samen te vervangen.

Als het lukt, hou ons op de hoogte.