hallo mensen.
Ik wil van de zomer een bakbrommer kopen/verbouwen/maken, en nu komt het:
Ik wil hem het liefste zoveel mogelijk zelf maken, voor meerdere redenen waaronder dat ik dan ook goed snap hoe hij in elkaar steekt, omdat het me gewoon tof lijkt, en omdat ik dan weet dat hij goed is gemaakt.
Ik wou hem vanaf 0 opbouwen en nummers etc er voor aanvragen, maar nummertjes krijgen is nogal lastig.
Dus mijn nieuwe plan is om een oude bakbrommer aan te schaffen met een nummertje en die over te zetten op de unit die ik zelf ga maken.
(of om een fatsoenlijke bakbrommer te kopen en die om te bouwen).
Maar goed, de reden waarom ik hier ben.
Ik maak hem samen met iemand die veel technische kennis heeft (zelf ben ik de onhandigste ook niet) dus dat zit wel snor, maar geen van ons heeft ooit een bakbrommer gemaakt.
Dus we weten niet goed waar we op moeten letten.
Zijn er dingen waar jullie tegenaan zijn gelopen, waar wij op moeten letten?
Ik heb begrepen dat veel onderdelen vervangen worden met veel voorkomende onderdelen van de autosloop, schijfremmen etc.
Welke onderdelen zijn echte aanraders?
Voor het motor blok heb ik me laten vertellen dat er een bepaald Honda blok is dat helemaal te gek zou zijn, maar "for the life of me" ik kan me niet meer herinneren welke dat is, weet iemand misschien welke blok diegene bedoelde? het was een 4takt blok wat heel zuinig reed, maar eigenlijk iets te lang was voor een standaard frame dus je moest het frame iets verlengen.
Heeft er iemand ervaring met de nummers van een geschouwd bakbrommer overzetten op een nieuwe bak?
Wordt het überhaupt gedaan?
Zijn er hier ook dingen bij die ik absoluut wel of niet moet doen?
Ik heb waarschijnlijk nog wel meer vragen die ik over de komende periode zal gaan stellen, maar dit is alles wat ik me nu kan bedenken
cheers,
max
ps, als iemand nog een geschouwd frame te koop heeft staan, hoor ik het graag