Page 1 of 2

afdichting benzine leiding

PostPosted: Wed Dec 02, 2009 5:39 pm
by steckelfisch
ik loop nu al tijden te pielen met het dichtkrijgen van de verbinding
tussen benzine tank en kraantje.

Tape heb ik geprobeerd en hennep ook.
Maar het blijft maar druppen.

Ook als het eerst goed lijkt, gaat uiteindelijk door motortrillingen
alles toch weer wat 'open' staan.

wakanikernogmeeraandoen?

PostPosted: Wed Dec 02, 2009 7:24 pm
by irmin
als het goed is zit er een rubberen ringetje tussen de onderkant van het schroefrdaadstompje van de tank (geen idee hoe het anders te noemen) en het kraantje.
Dat ringetjes is misschien verrot. Vervangen dan.
Of misschien is de onderkant van het stompje niet recht waardoor het ringetje/kraantje niet goed aansluit. Pasvlak goed vlakmaken in dat geval.

Werkt dat ook niet, dan kun je nog vloeibare pakking proberen, of 2-componentenhars tussen de schroefdraden. In het laatste geval krijg je het kraantje nooit meer eraf, maar ik zweer je dat het dicht zit :D

PostPosted: Wed Dec 02, 2009 8:57 pm
by Reinier
Ik had na het laten spuiten van me tank ook me benzine kraantje eraf;

Bij mijn kraantje heb ik er gewoon wat loctite op de schroefdraad gedaan
en nu lekt hij niet.

eerst wel een beetje, idd dat druppen. maar nu nul, noppes nada:)

PostPosted: Wed Dec 02, 2009 11:55 pm
by steckelfisch
Ok. loctite dus.
dat zou ik dan inderdaad als 'vloeibare pakking' kunnen gebruiken.

Ik heb ook het idee dat ik de hennep er steeds tussenuit druk bij
het schroeven. Misschien blijft dit beter zitten.

Dank

PostPosted: Thu Dec 03, 2009 3:34 am
by Xenomobile
De moer van een benzine kraantje heeft aan de ene kant een linkse draad en aan de andere een rechtse draad. Deze draadwissel vind ergens halverweg plaats. Je kunt hierdoor je kraantje stil houden en de tank ook en toch, door de moer te draaien het kraantje op de tank schroeven...
Soms wil het gebeuren dat de tankaansluiting al dieper in de moer zit en de draad ophoud. Het lijkt dan of alles goed aan elkaar zit, maar het kraantje zou nog verder moeten worden aangedraaid, met uiteraard een afdichtring (liefst geen rubber maar fiber) ertussen. Het is dan echt waterdicht, gekloot met loctite is voor amateurs, dan kan je er ook soldeer tussen laten lopen.....
Mijn bak trilt als een idioot, maar mijn tank lekt niet..... nooit...
Gewoon goed en vooral tegelijk aandraaien met de juiste fiber ring ertussen...

PostPosted: Thu Dec 03, 2009 11:05 am
by steckelfisch
ah. dat van die moeren wist ik wel.
maar dat gedeelte is niet helemaal het probleem.

Ik heb een tank van een honda shadow, en een gewoon brommer
benzine kraantje. Van tank naar kraantje zit nu een verloop, en tussen
verloop en kraantje zit een benine slang (van het juiste soort).
(ja een hele kerstboom, maar het zit dan ook een beetje in een lastige hoek)
Die laatste vebinding lekt niet. Het is het verloop op de tank.

Geen loctite dus. Jammer. Ik zal eens verder pielen met fiber dan.
Een amateur wil ik ook niet wezen :-)

PostPosted: Thu Dec 03, 2009 12:37 pm
by Xenomobile
ohhhh, het is traditioneel bakbrommergekloot? had ik kunnen weten.
maar als je de aansluiting met de tank vast kan zetten met loctite en nog steeds simpel het kraantje kan vervangen/schoonmaken dan zou ik dat doen.
Maar ik zou nooit een kraantje onlosmakelijk aan een tank zetten, ze willen nl. wel eens verstopt raken. Vooral het reservetank-doorvoertje.
Maar zoals het nu bij jou klinkt kan je desnoods het verloopje op de tank solderen? Zou ik dat doen! of loctite of 2-c hars, maar niet het kraantje.....

PostPosted: Thu Dec 03, 2009 3:08 pm
by steckelfisch
ik heb nu op de test bank drogende: een fiber ringetje in combinatie met wat vloeibare (benzine bestendige) pakking van Bison(Densitol).

Resutaat volgt.

PostPosted: Thu Dec 03, 2009 8:58 pm
by Reinier
Ben benieuwd!

maarre
wel kleine toevoeging over loctite: je hebt 2 soorten, blauw en rood geloof ik.
even uit mijn hoofd: blauw is voor als je het nog ooit eens los wil kunnen maken en rood voor als t permanent vast moet. (even navragen in de metaalhandel, die weten dat wel) maar je moet dus de niet permanente gebruiken idd
solderen is wat dat betreft permanenter, dit kan je met een goede sleutel namelijk weer losdraaien.

Noem het voor amateurs, maar het werkt wel.
mijn tank trilt ook hier en daar, maar lekt nog niet na 6 maanden.

vloeibare pakking, afdichtringen of loctite, het gaat erom dat het niet meer via de schroefdraad eruit kan sijpelen en het nog los te krijgen is ;-)

joe

PostPosted: Thu Dec 03, 2009 10:33 pm
by knorrepot
zijn zelfs een heleboel soorten loctite, is inderdaad even goed kijken welke je moet hebben. Geen schroefdraadlijm (blauw of rood?) of lagerschaalinhunhuisvastlijmlijm (groen) of wat dan ook, maar iets van pakkingspul denk ik zo.