Wat me gisteren is overkomen is echt het toppunt in mijn ervaringen met de politie in verband met het helm dragen op de brombak.
De twee vrouwelijke agenten die mijn vriendin en ik staande hielden omdat zij van mening waren dat wij een helm op moesten, hebben mijn vriendin gearresteerd na dat ze weigerde zich te identificeren omdat ze vond dat ze niks mis had gedaan. ze had ook geen ID bij der, maar als je geen overtreding of misdaad hebt begaan en niet deel neemt aan het verkeer mag de politie je ook niet om identificatie vragen. Dit alles ging allerminst subtiel.
Toen ik vervolgens haar rijbewijs kwam brengen op het bureau, en de papieren waar uit blijkt dat helm dragen niet verplicht is. werd mij een boete voor geen richting aangevers hebben in de schoenen geschoven.
gelukkig stond mijn vriendin vrij snel weer op straat, maar al met al een duren, opgefokte avond.
Naast dit even kwijt te moeten, heb ik ook de vraag of iemand weet of richting aangevers verplicht zijn op een brombakfiets?
ik steek altijd mijn hand uit en heb er in 6 jaar nog nooit klachten over gehad.