spaken wiel vervangen voor giet wiel

voor je vragen over wielen, banden, spaken, vervangende achterwielen e.d.

spaken wiel vervangen voor giet wiel

Postby bassass » Fri Oct 02, 2009 6:41 pm

hallo beste bakbrommer mensen :)

ik heb nog een originele apollo achterwiel van spaken, ik wil deze vervangen voor een giet wiel. wat zijn de maten dat velgen dat ik kan gebruiken? en wat merken en typen giet wielen passen op de mijn apollo gazelle zonder mijn frame te snijden en lassen?

ik weet dat zundapp of suzuki mogelijkheden zijn maar ik weet niet welke typen.

alvast bedankt,

Jin
bassass

Postby bert » Fri Oct 02, 2009 9:07 pm

Hoi Jin, ik heb zelf goeie ervaringen met Yamaha rd brommer gietwielen. Ze zijn sterk, goedkoop, 18 inch en ze passen zonder problemen in je apollo. Met zundapp wielen heb ik minder goede ervaringen, de lagerhuizen lubberen bij mij altijd uit, ik heb zelfs bij eentje alle (giet)spaken gebroken gehad. Duss..
bert

Postby bert » Fri Oct 02, 2009 9:18 pm

Daarbij zijn zundapp wielen niet Wout-proof.
bert

Postby Amro » Sat Oct 03, 2009 10:15 am

Ik zweer bij m'n Laverda 125 cc achterwiel. Zelfde as-diameter. 18 inch, grote remtrommel. 12 jaar geleden gekocht, draait nog steeds soepel op de orginele lagers.
If 42 is the question. What's the answer?
Amro
Site Admin

Postby bassass » Sun Oct 04, 2009 2:25 am

bedankt voor de info.

is deze achterwiel goed?

http://link.marktplaats.nl/283713119

bert wrote:Hoi Jin, ik heb zelf goeie ervaringen met Yamaha rd brommer gietwielen. Ze zijn sterk, goedkoop, 18 inch en ze passen zonder problemen in je apollo. Met zundapp wielen heb ik minder goede ervaringen, de lagerhuizen lubberen bij mij altijd uit, ik heb zelfs bij eentje alle (giet)spaken gebroken gehad. Duss..
bassass

Postby knorrepot » Sun Oct 04, 2009 6:43 pm

ziet er prima uit, maar hoe ga je remmen? Als er een origineel schijfremgebeuren compleet bij zit kun je dat gebruiken, makkelijker is een achterwiel zoeken met trommelrem, denk ik.

Zelf heb ik ook een achterwiel van een motorfiets (kawasaki 3 cil. tweetakt) die eigenlijk een schijfrem had, maar ik rijd nu al een heel tijdje zonder die achterrem, geen probleem.
Ben
knorrepot

Postby irmin » Sun Oct 04, 2009 7:49 pm

knorrepot wrote:ziet er prima uit, maar hoe ga je remmen? Als er een origineel schijfremgebeuren compleet bij zit kun je dat gebruiken, makkelijker is een achterwiel zoeken met trommelrem, denk ik.

Het wiel met schijf is het voorwiel. Het achterwiel is wel trommel, maar dat kun je niet zien omdat je alleen het tandwiel ziet.
Dit is idd een RD wiel.
irmin

Postby Xenomobile » Sun Oct 04, 2009 11:27 pm

Vraag ff of de assen erbij zitten... ie ik niet op foto en is wel zo handig....
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Return to wielen en banden