Toespoor

voor je vragen over wielen, banden, spaken, vervangende achterwielen e.d.

Re: Toespoor

Postby irmin » Sat Aug 10, 2013 11:08 am

De methode van Wout werkt goed. kan ook met een meetlint. Je zet de streepjes aan de binnenkant op je wiel. De methode met de stok kan ook. Onbetrouwbaar dus simpelweg en keer of 2-3 herhalen met je wielen steeds iets gedraaid.En dan het gemiddelde zal wel ongeveer de waarheid zijn.
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Re: Toespoor

Postby knorrepot » Mon Aug 12, 2013 8:39 am

klopt helemaal, zo heb ik het ook geleerd. Wat je toespoor dus exact moet zijn is afhankelijk van je bakbrommer, omdat deze na al die jaren redelijk uniek zijn geworden. Voor mij staat ie goed zo, rijd lekker en voorbanden slijten verbazend langzaam. Ik meet met een stalen balkie lang de velgen. Inderdaad paar keer op verschillende standen, liefst tussendoor nog rondje rijden en nog een keer meten (of optillen en zorgen dat wielen ten opzichte van elkaar verdraaid staan). Dan meet ik verschil tussen afstand balkies tegen de band aan en een meter verder tussen de balkies. Dan heb ik gemiddeld 7 mm verschil. Op de band hoef ik geen streepje te zetten, ik kijk naar het ventiel.
Ben
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Previous

Return to wielen en banden

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron