Xenomobile wrote:Ik denk eigenlijk dat het grootste gedeelte eigenbouw is...
Voorwielen die enkelzijdig zijn afgehangen middels een (M10, maar ik hoop meer?) bout van 8.8 kwaliteit vind ik ronduit levengevaarlijk, ik zou mij meer zorgen maken over de ophanging dan over de remmen... De wielen zijn waarschijnlijk gewoon bromfietswielen die normaal aan twee kanten zijn opgehangen, iets van een Yamaha DT of zo. Remhevels zijn bij beter geassortimenteerde brommerzaken gewoon te koop als je de diameter van de hevelas weet. Maar hou dan ook de ankerplaatbevestiging in de gaten, ik kan niet zo goed zien hoe er wordt vookomen dat de ankerplaat mee gaat draaien als je gaat remmen..
Neem nog 1 foto van het draaipunt onder de bak, dan kunnen we wel aangeven van welk merk de voortrein is, want dat is, voor zover ik kan zien, het enige originele aan jouw bak.
Maar.... Kijk vooral uit met rijden want ik weet op 99,999% zeker dat die bout die jij als vooras hebt zitten, het niet houdt...
Nu zijn de meningen nog wel eens verdeeld over de staalkwaliteit van bouten en zijn eigenschappen, natuurlijk heeft een 12.9 bout een hogere terksterkte, maar, door het hoger koolstofgehalte is hij ook brosser en vatbaarder voor vermoeiing... Ik denk dus dat 8.8 wel de beste keus is hier.... hogere treksterkte dan 4.6 en minder vatbaar voor vermoeiing dan 10.9 of 12.9, bij deze dynamische belasting.... maar ik zou er zo niet mee durven rijden....
Lees ook: http://www.oldtimerrestauratie.com/site ... &Itemid=16
Geen goed nieuws wellicht, maar wel een waarschuwing...
NIX wrote:Wat voor maat zijn die wielen? Ik zit eerder aan tomos ofzo te denken. Over deze manier van ophangen en het feit dat het smalle naven zijn, denk ik hetzelfde. Beter maak je een auto-achteras op maat en pak je een stel auto velgen.
HellsChickie wrote:Klinkt ingewikkeld een compleet auto achteras er onder breien, ik probeer een hoop zelf te doen maar tot zo ver... ik heb er niet zo veel ervaring mee en er zijn ook geen mensen in mijn buurt die ik om advies kan vragen of mij er mee kunnen helpen zodat ik niet de hele bakbrom verziek en of sloop.
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests