als ik naar mijn werk reed (haf uurtje) had ik vaak last van mijn rug van al het gestuiter (is ook een route met stuiterwegen en drempels). toen motorveren eronder en die waren lekker soepel, veel fijner. daarbij moest ik wel oppassen dan mijn uitlaat het verticale driehoekje voor bij de stuurpen raakte, omdat er veel meer geveerd werd. maar goed dat was met een meeverend blok. daarbij ook de remstang die moest vervangen worden door een kabel, omdat er meer veerweg was en de achterrem dus ging remmen als je flink inveerde, maar goed daar heb je ook geen last van als je je remmen voor/achter onafhankelijk doet of je achter een schijfrem monteerd. maar in ieder geval is het wel goed rekening ermee te houden dat er meer veerweg is en dingen dus meer andere dingen kunnen raken.
wel had ik motorveren die als je met z'n tweeen reed, nog wel eens het eindpunt raakten. dus dat was met zijn tweeen rustig over de drempels. nu weer andere veren die net wat zwaarder veren, en deze zijn helemaal goed. dus misschien even zoeken wat lekker veert. motorveren kunnen vaak ook ingesteld worden.
een tip die ik kreeg bij de cross was wel dat met een dubbele schokbreker de ene schokbreker de andere nog beschermt. hier heb ik ook een setje schokbrekers aan verloren....