Sjieke foto's, daar kan ik wat mee. Mooi stukje techniek.
Ik heb inderdaad een originele Apollo achterbrug. WD-40 badje heb ik een aantal malen toegepast en na wat tikken met het vuistje schuift de as er langzaam uit. Rubbers zien er nog goed uit dus die kan ik wel hergebruiken.
Ik heb een RD350 achterwiel gekocht met schijfrem die ik wil gebruiken voor mijn bak. Voor het tandwiel heb lik een 52T van een MT genomen en die op het oude tandwiel gezet. Van het oude tandwiel de tanden afgeslepen en met drie centreerringen, een draaibank en nog wat gereedschap heb ik het MT-tandwiel gecentreerd. In het midden heb ik een soort conische bus gemaakt die om het middelste stuk van de tandwieldrager valt en het nieuwe tandwiel valt er weer overheen. Dat werkt goed.
In verband met een 4 takt blokje (liggend) moet ik de achterbrug nu aanpassen. Optie 1 is de originele Yamaha achterbrug te nemen en die passend te maken voor het frame. Op internet deze gevonden (te koop), is van staal dus daar is nog wat mee te doen.
Het voordeel is dat de remklauw er dan ook gelijk bij in past op de as binnen de brug.
Voorste buis eruit slijpen en dan maar hopen dat die om het frame heen past...
Goed idee? Slecht idee?
Optie 2 is een nieuwe achterbrug maken. Maar dat is wel weer wat meer werk.