Bevestiging voorassen Huisman

voor je vragen over frames, fusees en ophangingen. Tanks, vering en zadels. Alle mechanische dingen.

Bevestiging voorassen Huisman

Postby mano » Sat Feb 27, 2010 12:37 am

Hallo.

Ik ga op mijn huisman remmen monteren van een golf 1.
Dit dus assen die met 4 bouten vastgezet kunnen worden. De vraag is, gooi je er nog een beetje naloop in? en hoeveel?

wat zijn jullie ervaringen met de positie van de voorassen / naloop op een zwenkbak?
mano

Postby irmin » Sat Feb 27, 2010 11:55 am

wat ik nu ga tiepen is niet uit ervaring, maar bedenk ik zo. geen garanties dus. Hopelijk reageert nog iemand met een zwenkbak. Kliko is trouwens een zeer ervaren zwenkbak bestuurder. mail hem hierover (www.bakbrommers.nl). Ik dank dat hij er het meest van weet.

Ik denk dat het niet (veel) uitmaakt. Als je iets gaat aanpassen voor betere stuurgedrag dan zou je dat bij het balhoofd moeten doen.

Aan de andere kant... waarom niet? Ik kan me ook niet voorstellen dat het kwaad kan. Dus als je ze toch nog moet monteren, zet ze dan 2 cm naar achteren. Ik dank dat het een geval is van "baat het niet dan schaadt het niet"
irmin

Postby knorrepot » Sun Feb 28, 2010 6:33 pm

Lijkt mij (geen ervaring met zwenkbak) dat het erg weinig uitmaakt. Wel iets, maar je hartlijn van het balhoofd zit zover bij het band/wegdek-punt vandaan, dat het effect van naloop niet veel kan zijn, het zal denk ik grotendeels teniet gedaan worden. Ik hoop dat ik er naast zit, dat dan weer wel. Maar wie weet stuurt het iets makkelijker terug naar rechtuit.
Ben
knorrepot

Postby bart beekhuizen » Sun Feb 28, 2010 11:44 pm

ik had in de huisman een toespoor ingebouwd, had geen nut, later de wielen gewoon recht gezet. met een zwenkbak moet je gewoon gewicht vóór in hebben, dan stuurt ie primaa.
bart beekhuizen

Postby mano » Thu Mar 04, 2010 11:49 pm

duidelijk. ik denk dat ik ze maar gewoon op dezelfde plek zet. :D
mano

Return to frame