Huisman voorassen loshalen (was bladveren dingetjes)

voor je vragen over frames, fusees en ophangingen. Tanks, vering en zadels. Alle mechanische dingen.

Huisman voorassen loshalen (was bladveren dingetjes)

Postby mano » Wed Jun 23, 2010 10:58 am

tussen de bladveren en het het frame (2 vierkante buizen tussen de wielen) zit een soort van plastic (?) achtig dingetje. Doen die dingen nog iets nuttigs of puur voor opvulling? ik mis er namelijk eentje dus dacht misschien kan ik ze gewoon weglaten.....?
Last edited by mano on Tue Jun 29, 2010 1:19 am, edited 1 time in total.
mano

Re: Huisman bladveren dingetjes

Postby Giel » Thu Jun 24, 2010 2:45 pm

mano wrote:tussen de bladveren en het het frame (2 vierkante buizen tussen de wielen) zit een soort van plastic (?) achtig dingetje. Doen die dingen nog iets nuttigs of puur voor opvulling? ik mis er namelijk eentje dus dacht misschien kan ik ze gewoon weglaten.....?

Zijn die blokjes niet om trillingen een beetje op te vangen?
Giel

Postby knorrepot » Fri Jun 25, 2010 6:56 pm

Ik ken die dingetjes niet, maar de combinatie plastic en bladveren doet mij denken aan anti-piep en -knars dingetjes.
Ben
knorrepot

Postby zundaap » Mon Jun 28, 2010 9:28 pm

die zijn ervoor dat je bak een beetje lager ligt, zo konden ze altijd de zelfde bladveren gebruiken, maakte et weer goedkoper waarschijnlijk
zundaap

Postby mano » Tue Jun 29, 2010 1:25 am

goed, ik ga ze wel nieuw knutselen - bedankt voor de reacties.

daarnaast heb ik een volgend probleempje.
ik probeer de voor assen los te halen van het frame.

ik heb de dikke moer aan de binnenzijde eraf gehaald (sleutel 28 ). daarbij heb ik de M10 moer verwijderd die daar dwars op zit (voor het vasthouden van het armpje naar de remplaat......

.....en nu? de rest zit muurvast!

zitten de assen in het frame geschroefd? of gewoon erin gestoken? ik heb er al een pulleytrekker op gehad maar er gebeurde niet veel.

tussen de remankerplaat en het frame zit een platte moer (ofzo) sleutel 36. moet ik deze draaien? dit gaat lastig omdat de (waarschijnlijk) de remankerplaat ook mee wil en deze kan nite meedraaiden door de dwarsstukjes die ik net met die m10 bout heb losgedraaid.

kan wel kracht gaan zetten maar dan wil ik liever eerst weten wat de bedoeling is :wink:

slijpen kan ook maar als het netjes los kan is dat ook best wel fijn.
mano

Postby mano » Wed Jun 30, 2010 11:47 pm

Het is gelukt!
Met advies van Cliquo. :D

De voorassen zijn conish erin geperst, deze moeten er naar buiten uit.

Aangezien het allemaal goed vast zat was het een hoop zweet maar uiteidelijk deed een goede klap met de hamer een hoop wonderen....

fijn! nu kan ik de nieuwe remmen monteren :-)
mano

Return to frame