Harry Huizing wrote:je kan beter eerst even vragen of het een goed idee is om een gemotoriseerde huisman in te korten
als je toch gaat inkorten kun je met flensen te werk gaan , dus er een boutconstructie van maken , kun je er eventueel weer een stuk tussenzetten
Waarom denk je dat inkorten een dom idee is? Omdat hij gevoeliger zal gaan sturen? of denk je dat het toch zal breken?
Als je de delen met flensen aan elkaar last moet je toch als nog de flensen eerst aan de framebuis lassen, of zie ik dat nou verkeerd? Als ik er dan later weer een stuk tussen wil zetten heb ik 2 van die verbindingen, lijkt me niet echt mooi. Maar toch bedankt voor de tip.
knorrepot wrote:als je het frame inkort, worden de krachten ook minder groot, omdat het moment minder is omdat de arm korter is. Dus is bij lassen minder belangrijk of het net zo sterk is als het origineel, maar natuurlijk moet je wel knap lassen. Of dit logisch klinkt hangt dan weer af van je frame en waar je je slijptol erin gaat zetten.
Maar kort antwoord op je vraag; als je het goed doet is een las sterk zat.
Thanks!
grt