Saik0 wrote:Potver dat is echt balen, ik had echt verwacht dat dat niet nodig zou zijn gezien de vraagprijs etc.
geld terugvragen hahaha.
nee, effe serieus. heeft Brommert jou gezegd dat de brommer helemaal in orde is? Dan zou het netjes van hem zijn als hij de reparaties betaalt.
Wat ik zelf 10 jaar geleden heb gedaan om de stuurspeling op te lossen (en na jaren van gebruik, crossgeweld en gedoe nog streeds geen speling):
Ik heb een bronzen glijlager gekocht met buitendiameter 30 en binnen 25 mm. (standaard maat, verkrijgbaar bij de lagerboer).
stuurpen eruig gehaald, lagerschaal aan de bovenzijde van de stuurkoker eruit getrokken (koker heetstoken).
De stuurkoker heb ik met vanalles en nog wat aan de binnenkant zo schoon mogelijk geragd en ingespoten met dunne olie.
Bus erin geslagen tot precies boven de (versleten) nylon bus (duie heb ik dus gewoon laten zitten.
Opgemeten tot hoever de stuurpen in de bronzenbus zou moeten vallen en deze exact afgedraaid (metaaldraaier zit hier om de hoek) zodat-ie perfect in de bronzen bus past.
Stuurkogels zijn waarschijnlijk exact dezelfde maat als die van een kever van voor 1968. Het schroefdraad is sowieso hetzelfde, maar waarschijnlijk ook de tapse pen die in de stuurarmen valt.
Bij keverland kosten die dingen 7,50. let erop dat je de juiste draad (links en/ of trechts ) bestelt.
Succes.