stuur afwijking

voor je vragen over frames, fusees en ophangingen. Tanks, vering en zadels. Alle mechanische dingen.

stuur afwijking

Postby kaia » Fri Jul 27, 2012 2:11 pm

had een vraag over het sturen van een apollo?
als ik aan het rijden ben en me stuur los laat trekt me bb naar 1 kant.
heb me banden omgedraait maar blijft de zelfde kant op trekken,
vroeg me af wat ik der aan zou kunnen doen?
heb ook op internet zitten zoeken voor sporing van je banden en het af stellen der van maar een bb kan je niet zo veel stellen als een auto :D

neem aan dat de stang die van je stuur naar je wielen gaat alleender is om je stuur recht te zetten
en de stang tussen de wielen voor de sporing van je wielen
kaia

Re: stuur afwijking

Postby irmin » Fri Jul 27, 2012 10:09 pm

je bladveren staan niet recht boven elkaar waarschijnlijk.
Diet bouten waarmee ze vastzitten ongeveer een cm losdraaien, kijken hoe de fusees (waarmee de wielen aan het frame zitten) staan t.ov elkaar. Dan met een breekijzer tussn de bladveren boven en nonder wrikkken tot de fusees aan beide kanten hetzelfde staan. Bouten weer vastdraaien en klaar!'
irmin

Re: stuur afwijking

Postby kaia » Sat Jul 28, 2012 12:52 am

ga het meteen morgen doen. :D
ben ook met me badveren bezig geweest.zaten eerst nog 2 extra veren op.maar veerde voor geen meter.vloog met 3 wielen door de lucht
heb der 1 af gehaald.
kwam der ook achter dat ik de platen niet heb die de bladveren in de gleuf van je frame dieuwen.maar de gaten voor de bout zit der ook niet.
wel grappig dat bb zo veel van elkaar kunnen verschillen.mijn rem kabels lopen ook naar de voor kant.heb bij andere gezien dat ze naar achter lopen.
ook het verschil van de aan tal bladveren
kaia

Return to frame