brombakfiets als landbouwvoertuig verzekeren

voor je vragen over kenteken aanvragen en rdw-keuring

brombakfiets als landbouwvoertuig verzekeren

Postby steff » Wed Feb 17, 2010 2:45 pm

kan ik mn apollo brombakfiets ook gewoon verzekeren als landbouwvoertuig met hulpmoter en zo de rdw omzeilen+kosten? Bedoel hij gaat niet harder dan 25km en t is n oldtimer :?: groet steff
steff

Postby NIX » Tue Feb 23, 2010 12:02 pm

Ja, om van je boerderij naar je akker te rijden zou het misschien kunnen. Agrarisch gebruik waarbij om op je land te komen een stukje over de openbare weg noodzakelijk is.
NIX

Postby andor » Mon Apr 19, 2010 8:49 am

dan moet je hem verzekeren als langzaam verkeer voertuig.
mag niet harder dan 25km/u kunnen
heeft nix met landbouw te maken
ps voor landbouw verzekering heb je hef en aftakas nodig
andor

Postby Harry Huizing » Sun May 02, 2010 2:43 am

deze man uit Doesburg reed ook bij de weg met dit karretje zonder bakbrommerpapieren , hij moest er afstand van doen vanwege gezondheidsredenen , heb het gebakkie via z,n broer uit Rotterdam , het ding heb ik inmiddels gesloopt Image
Image
rechtsaf , linksaf , bovenlangs en onderdoor , op de bakbrommer gààáán we er weer voor
Harry Huizing

Postby irmin » Sun May 02, 2010 10:50 am

In nederland moet je alle ombouw van voertuigen door de RDW laten keuren. Dus ik denk dat je bij de rdw langs moet om de 25 km/u verandering op je kentekenbewijs te krijgen. Maar waarom zou je het willen?
irmin

Postby 101peters » Mon May 10, 2010 12:18 am

Hola, omkeuren is wat anders dan dit voertuig zonder kenteken. Zoek maar es uit op de site van verkeer&waterstaat, of 3VO. Landbouwvoertuigen krijgen voorlopig (vanwege de kosten) geen kenteken, en de definitie van zo'n landbouwvoertuig is ook al vaagjes. Hier zitten nog leuke mazen in de wet. Wel staat er ergens dat het geen brommer mag zijn. Of lullen als brugman dat een bakbrommer ABSOLUUT geen brommer is, of een trekkerblok monteren. Enige voorwaarde is dat je minstens 16 bent. Blind, doof, stom, enzovoort geen bezwaar...
101peters

Postby irmin » Mon May 10, 2010 12:22 pm

101peters wrote:Wel staat er ergens dat het geen brommer mag zijn. Of lullen als brugman dat een bakbrommer ABSOLUUT geen brommer is, of een trekkerblok monteren.

hahaha. da's mooi. Hup 250cc motorblok erin, dan is het zeker geen brommer. begrenzen op 25 km/u en klaar.
Een neef van mij reed zo rond met een klansloze mercedes (echt niet meer de moeite waard om apk klaar te maken). versnelling 3-5 vergrendeld, sticker erop, kar erachter en zo de bakken apsperges van het land naar de boerderij rijden.
irmin

Postby luc » Thu May 13, 2010 10:48 pm

ja das ook leuk ouwe auto met een driehoek achterop.

De trekker heeft inderdaad nog niet echte regels, 16 jaar oud en 25 kmper uur. al beuken die moderne trekkers lekker de hele dag met 50 door de polder, bouwterreinen en zelfs de stad. Als je het gaat verzekeren als landbouwvoertuig (het enige dat je dan hoeft te doen) moet je de verzekering natuurlijk wel een merk, type en chassisnummer geven. Dus als zij wille doen heb je een vezekering...

maar ze er zijn van die agenten, ik ben wel eens aangehouden (vlak bij Utrecht) met de traktor omdat we geen agrarische materialen en bestemming hadden. gelukkig allemaal oude trekkers dus ja hoe moet je het anders verzekeren, maar met de brommer sta je dan een beetje voor suf natuurlijk.
luc

Return to keuringseisen kenteken