Om maar van het gezeik af te zijn met wél lekker rijden en "legaal" bezig te zijn, lijkt het me wel mooi om mijn bakbrommer om te laten keuren tot bak-motor.
Heeft iemand hier ervaring mee? waar moet ik op letten?
Ik wou sowieso al mijn frame op nieuw bouwen, en hier en daar verbeteren. Dit kan ik zeker beter na de keuring doen.
Maar er zijn al een aantal andere dingen aan gebeund.
Een nieuwe achterbrug, blok ophanging en verstevigingen hier en daar. Kan ik deze het beste weg halen en terug draaien?
Waarschijnlijk het grootste probleem wordt mijn beun reparatie aan de frame buis na een ongeluk afgelopen zomer.
Zou het wijsheid zijn om de hele onderste buis te vervangen (of gewoon gelijk het hele ding na te maken). Of kan ik beter de reparatie repareren en hopen dat het niet opvalt?
Ik weet dat ze ge-las aan het frame niet tof vinden, maar ik heb bijvoorbeeld een unit aan de buis zitten voor de hydraulische remmen voor, laten zitten?
of met een omslachtige klem vast maken?
Als ik hem zou laten keuren met een 110cc blok, is het zeker niet verstandig om er later het definitieve 150cc blok op te monteren.
Maar hoe los ik het op met het feit dat een 150cc blok niet tussen mijn stuur pen en zadel pen past?
Heeft misschien iemand regio Groningen nog een kap liggen die ik te zijnerzijds op kan zetten om alles een beetje te verdoezelen?
En een ori tankje om het af te maken.