Page 1 of 1

Zie een keuring ook maar als een APK

PostPosted: Thu Sep 10, 2009 5:37 pm
by steckelfisch
Er wordt (in mijn geval dan) ook gekeken naar de toestand van de
wielen: barstjes/uitgedraagde banden, kromme velgen.

De stuurkogel tussen stuur en fusee had geen speling (in de stuur/duw richting, maar er werd toch een op en neer gaande ruimte gevonden.
ook zaten er geen kapjes om de stuurkogels (vet binnen houden?)


Toevallig viel mij het tikken van de stuurkogel tegen de bladver de avond te
voor op, en dacht: ook nog even wat aan doen straks |(na de keuring).
Was gelijk een struikelpunt.

Misschien hangt het van het keuringsstation of kuermeester af, maar dat
weet je vantevoren nooit.

PostPosted: Thu Sep 10, 2009 8:08 pm
by knorrepot
Hopen dat je de volgende keer dezelfde keurmeester hebt. Of staat het allemaal officieel op papier?

kogelhoesjes klinkt inderdaad als apk. en die speling vind ik wat lastig te beoordelen, sommige kogels schijnen een soort speling te hebben, die word aangedrukt door een inwendige veer. dat is dan een op en neer speling inderdaad, hoewel ze voor de apk ook juist deze speling checken, dus dan zou het weer niet mogen.... Blijft onduidelijk punt vind ik. Keurmeester zal t wel weten, je bent toch afhankelijk van hem/haar.

Misschien kun je originele wieltjes lenen? Heb je dus apollo remmen voor?

Re: Zie een keuring ook maar als een APK

PostPosted: Thu Sep 10, 2009 8:26 pm
by irmin
steckelfisch wrote:Er wordt (in mijn geval dan) ook gekeken naar de toestand van de
wielen: barstjes/uitgedraagde banden, kromme velgen.

De stuurkogel tussen stuur en fusee had geen speling (in de stuur/duw richting, maar er werd toch een op en neer gaande ruimte gevonden.
ook zaten er geen kapjes om de stuurkogels (vet binnen houden?)


Toevallig viel mij het tikken van de stuurkogel tegen de bladver de avond te
voor op, en dacht: ook nog even wat aan doen straks |(na de keuring).
Was gelijk een struikelpunt.

Misschien hangt het van het keuringsstation of kuermeester af, maar dat
weet je vantevoren nooit.


Ik vind dat normaal. Het gaat om een veilig voertuig op de weg. Ik zou het niet eens proberen om met slechte banden , een missend stofkapje of zelfs een missende splitpen naar de keuring te gaan.