ik wil mijn bak keuren maar ik heb wat info nodig

(Gazelle) Apollo (Truckbouw)

ik wil mijn bak keuren maar ik heb wat info nodig

Postby ies » Mon Mar 23, 2009 3:40 pm

beste bakbrommer vrienden.
ik heb een bakbrommer gekocht het is een apollo uit volgens de nummers 1974 het is een apollo met sturende wielen (voor wie het nog niet wist) :roll:
er ligt een zundapp blokje onder met een drie handschakel volgens mij een 517 maar zeker weten doe ik het niet. heb me altijd meer bezig gehouden met puchjes mv ms vs en monza

mijn vragen luiden.

A: ik wil mijn bak keuren maar kan geen type nummer vinden. volgens de informatie die ik heb gekregen (bedankt cliquo) moet dit de nl D8111
zijn maar na een heel stuk kaal geschuurd te hebben kon ik toch nix vinden buiten het frame nummer.
kan ik dit er zelf inslaan zo ja wat is de maat van de cijfers en letters??
en is er iemand die een nl met een rondje heeft die ik voor een keer met een hamer op z'n kop mag slaan?

B: ik heb bij mijn voor remmen het probleem dat ik links harder rem dan rechts dit ligt aan de afstelling dat weet ik, maar ga er van uit dat mijn rechtse kant door slechte montage niet goed werkt.
maar kan iemand mij even vertellen hoe ik de remnaaf los krijg heb geen grote poulie trekker. en wil er niet op slaan als er een ander truukje voor is.

C: ik heb hier en daar gelezen dat er mensen zijn met typegoedkeurings stickers kan iemand mij daar meer over vertellen?

D:alle informatie is welkom ben nieuw in de bb scene.

E: dus alvast bedankt en ik hoop tot ziens op een meeting cq race

MVG
IES
last van kommer en kwel met rijden op een bakbrommer vergeet je het wel
ies

Postby Brommert » Thu Mar 26, 2009 1:03 am

Heb je nog originele Apollo remmen? Want deze kun je (nadat je de moer hebt losgehaald) gewoon van de as af schuiven hoor, is niet conisch ofzo. Daar heb je dus geen trekker voor nodig.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert

Postby ies » Thu Mar 26, 2009 3:57 am

Brommert wrote:Heb je nog originele Apollo remmen? Want deze kun je (nadat je de moer hebt losgehaald) gewoon van de as af schuiven hoor, is niet conisch ofzo. Daar heb je dus geen trekker voor nodig.

bedankt voor de info we zullen het eens proberen.
MVG

Ies
last van kommer en kwel met rijden op een bakbrommer vergeet je het wel
ies

Postby Brommert » Thu Mar 26, 2009 11:20 am

Wat ik me trouwens wel kan herinneren is dat ik voor de ombouw naar hydraulisch bij 1 rem wel wat geweld moest gebruiken om de trommel er af te krijgen omdat er iets klemde. Gelukkig is een Apollo lomp gebouwd en kun je best rammen met een hamer zonder gelijk iets stuk te maken.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert

Return to Apollo