Page 1 of 4
Kenteken
Posted:
Sat May 20, 2006 11:21 am
by Panoramix
Heeft er al iemand een kenteken ?
En vooral : hoe ging het ?!
Posted:
Tue May 23, 2006 3:31 pm
by Io
ja maar ik heb m zo gekocht
volgens die gast was t geen enkel probleem maar ik denk dat dat ermee te maken heeft dat die van mij nog bijna helemaal origineel is (zeg maar alles behalve de zadel)
Posted:
Tue May 23, 2006 4:40 pm
by Panoramix
Mag ik vragen wat voor type frame je hebt , ronde of vierkante framebuis ?
Begin- en eindcijfers van je framenummer ?
Bouwjaar ?
Typekeur ?
Dit alles om zo veel mogelijk informatie bij elkaar te krijgen voor het verkrijgen van onze kentekens !!
Posted:
Tue May 30, 2006 1:06 pm
by Herb
Hallo,
ik heb een apollo met een vierkantebuis.
Het maakt allemaal niet zoveel uit geloof ik. Als het frame nr. maar klopt.
Mijn bak is verre van orgineel ik heb de tank het zadel, de voorwielen en het achterwiel allemaal anders gemaakt. Bij de schouwing geen enkel probleem.
Mijn buuv daarin tegen heeft een bak gekocht vorig jaar, maar waar met het framenr. gekloot is.
We zijn tegelijk voor de schouwing gegaan ik geen enkel probleem. M'n buuv is nog steeds in afwachting van de brief en de foto's die ze naar de rdw gestuurd heeft.
Posted:
Sat Jun 03, 2006 11:33 am
by Io
Panoramix wrote:Mag ik vragen wat voor type frame je hebt , ronde of vierkante framebuis ?
Begin- en eindcijfers van je framenummer ?
Bouwjaar ?
Typekeur ?
Dit alles om zo veel mogelijk informatie bij elkaar te krijgen voor het verkrijgen van onze kentekens !!
Vierkante framebuis
begin en eind cijfers weet ik zo niet ik geloof 20 of 02 als begin en eind euhhhhhh
typegoedkeuring zit erin en mijn bak is op de buddyseat na nog helemaal origineel inclusief achterwiel , bak enz.
Posted:
Tue Jun 20, 2006 9:56 pm
by Herb
Mijn frame nummer begint met 04 wat ook gelijk het bouwjaar aangeeft.
00 = 1969
01 = 1970
02 = 1971
03 = 1972
04 = 1973
Etc. etc.
Dit wil dus zeggen dat mijn bak uit 1973 komt.
hierna komen nog 5 cijfers, wat dus het frame nr. is. In mijn geval 16309
Typegoedkeur is in mijn geval dus niet nodig. Het staat er wel in. maar dat heb ik zelf gedaan.
Posted:
Tue Jun 20, 2006 10:04 pm
by Panoramix
ik had ergens gelezen dat alle apollo's als eindcijfers 02 hebben maar dat blijkt dus niet zo te zijn .
Posted:
Thu Aug 24, 2006 3:14 pm
by RayNL
Mijn frame nr begint met 19 dus hoe lees ik het bouwjaar lijstje hier ergens gepubliceerd?? 69+19=1988...
Het is trouwens volgens verkoper een apollo en eindigd idd op 02
Het is een HMC 707 en nu heb ik een geel kenteken!!! Er staat een ijs-bak op om ijs te venten. (zie je het voor je ijs venten met een HELM!! )
Heeft iemand de gegevens van de importeur om te zien of er ook een "snor" type-keuring is af gegeven.
Gr. RayNL
Ps Volgens de RDW komt er een regeling om van snor een brom te maken en anders om, men kan alleen nog niet zeggen op welke termijn.
Posted:
Thu Aug 24, 2006 5:14 pm
by Giel
Hallo,
dat is normaal.
Een bakbrommer mag maximaal 49cc hebben en is dus een bromfiets. Je krijgt een geel kenteken, maar hoeft geen helm op doordat je 3 wielen hebt.
mvg
Posted:
Sat Aug 26, 2006 11:30 am
by bakbrom65
RayNL wrote:Mijn frame nr begint met 19 dus hoe lees ik het bouwjaar lijstje hier ergens gepubliceerd?? 69+19=1988...
Het is trouwens volgens verkoper een apollo en eindigd idd op 02
Het is een HMC 707 en nu heb ik een geel kenteken!!! Er staat een ijs-bak op om ijs te venten. (zie je het voor je ijs venten met een HELM!! )
Heeft iemand de gegevens van de importeur om te zien of er ook een "snor" type-keuring is af gegeven.
Gr. RayNL
Ps Volgens de RDW komt er een regeling om van snor een brom te maken en anders om, men kan alleen nog niet zeggen op welke termijn.
als je toch een helm op moet , heb je hele mooie kleine"italiaanse "uitvoeringen van.
van brom naar snor en andersom kan allang , bouwjaar voor 1974 is het makkelijk bouwjaar na 1973 wat moeilijker want dan moet er een typegoedkeur zijn voor snor en die is er niet voor bakbrommers .
bouwjaar voor 1974 is zorgen dat hij 25km rijdt maar dan moet je wel rdw keuren en moet hij dus technisch helemaal in orde zijn.